آفتاب
یونسی در اختتامیه کنفرانس وحدت:

امنیت زمانی به وجود می‌آید که وحدت باشد

امنیت زمانی به وجود می‌آید که وحدت باشد

دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی گفت: علما و حاکمان یا می‌توانند وحدت را به وجود بیاورند یا اینکه عامل اختلاف می‌شوند.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین علی یونسی در اختتامیه بیست و هشتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با عنوان «امت واحده اسلامی؛ چالش‌ها و راهکارها» اظهار کرد: من تمام عمر خود را صرف مساله اساسی امنیت کرده‌ام و اهمیت این مساله را با تمام وجود درک می‌کنم و می‌دانم که هیچ مساله‌ای برای جهان اسلام مهم‌تر از وحدت نیست. امنیت زمانی به وجود می‌آید که وحدت وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: کسانی هستند که موافق وحدت هستند، اما به صورت تاکتیکی. این افراد در جایی که شرایط سخت شود از وحدت حرف می‌زنند و وقتی شرایط راحت‌تر می‌شود کاری با وحدت ندارند. این افراد بسیار به وحدت ضرر می‌زنند.

دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی یادآور شد: کسانی هم هستند که وحدت را به عنوان استراتژی انتخاب کرده‌اند. برای رسیدن به اهداف عالی اسلامی همه موظف هستند که وحدت را در قول و عمل داشته باشند و این نظر امام و رهبری و تمام علمای مسلمانان جهان است. وحدت عامل نجات اسلام و جهان است.

یونسی یادآور شد: گروهی هم معتقدند اگر دشمن هم نباشد ما باید وحدت داشته باشیم و این ایده بسیار عالی است، ولی در حال حاضر آنچه که ما می‌توانیم به آن عمل کنیم این است که وحدت باید استراتژی ما باشد و این انتخاب امام و رهبری است.

وی تصریح کرد: علما و حاکمان یا می‌توانند وحدت را به وجود بیاورند یا اینکه عامل اختلاف می‌شوند.

یونسی خاطرنشان کرد: در حال حاضر جهان اسلام از هر دوجهت گرفتار این دو گروه است و علمایی که مردم را به تکفیر و تفرقه تشویق می‌کنند و سیاستمدارانی که جهان اسلام را به آدم کشی و جنگ وامی‌دارند. جهان اسلام در حال حاضر نیازمند شجاعت در فتوا و عمل است.

وی خاطرنشان کرد: شجاعت در فتوا از آن علما است که آن‌ها باید با شجاعت فتوا بدهند و بگویند اهانت به هر مذهب و دینی حرام است و باید بگویند که تحقیر مسلمانان از سوی هر مذهبی حرام است. ما باید به جایی برسیم که در هر جا هر مسجدی بود در آن حضور پیدا کنیم نه اینکه بگوییم امام جماعت آن شیعه است یا سنی. ما باید از اینکه مساجد و جمعیت مسلمانان زیاد می‌شود خوشحال شویم.

یونسی ادامه داد: فرقه گرایی و تفرقه انگیزی از مردم نیست مردم با هم مشکلی ندارند هرچه هست از علمای آن‌ها است که فتوایی نادرست می‌دهند. من از آیت الله اراکی تشکر می‌کنم که هر سال کنفرانس وحدت را به عمل نزدیک‌تر می‌کند و در جمهوری اسلامی اقدامات مهمی برای رسیدن به وحدت صورت گرفته است.

دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی در پایان گفت: یکی از این اقدامات مهم تصویب قانون شوراهاست که تمام اهل سنت می‌توانند در اداره شهر خود دخالت و تصمیم گیری کنند و راه حل دوم این است که علمای اهل سنت می‌توانند در اداره مسائل قضایی خود نیز وارد شوند.

انتهای پیام

کد N666983

وبگردی