آفتاب
رئیس مجلس شورای اسلامی:

علما و رجال سیاسی اسلام بیانیه علیه جریان تکفیری تدوین کنند

علما و رجال سیاسی اسلام بیانیه علیه جریان تکفیری تدوین کنند

رئیس مجلس شورای اسلامی اقدامات اخیر تروریست ها را شگرد غربی ها خواند و خواستار تدوین بیانیه از سوی علما و رجال سیاسی اسلام برای اعلام مواضع دقیق و محکومیت این اقدامات شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در اختتامیه همایش وحدت اسلامی که شامگاه جمعه برگزار شد با انتقاد از غلط اندیشی هایی که به جامعه اسلامی تحمیل شده است گفت: مهمترین این غلط اندیشی ها تفرقه میان امت اسلامی است و جریان تکفیری که آبروی اسلام را برده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به حادثه تروریستی اخیر فرانسه نیز گفت: در پشت این جریان عده ای از کشورها جشن گرفتند و تصمیم دارند تا کمک کنند تا دو، سه تا کار دیگر این گونه در جهان انجام شود.

نماینده مردم قم اظهار داشت: ادامه این قبیل اقدامات موجی از تنفر در جهان ایجاد می کند و علما و رجال سیاسی عالم اسلام باید در مقابل این شگرد غربی ها کاری بکنند که تاثیرگذار باشد.

لاریجانی تصریح کرد: علمای جهان اسلام می توانند بیانیه ای را تدوین کرده و امضا کنند که مواضع دقیق و درست عالم اسلام را در این بیانیه بیان کنند و اعلام کنند که به چه دلایلی رفتارهای تفرقه انگیز و تروریستی را قبول ندارند و این رفتارها را محکوم کنند.

وی با بیان اینکه این گونه موضع گیری ها چیز تازه ای نیست و به صورت تکه تکه و جداجدا گفته شده است اظهار داشت: در صورتی که این موضع گیری ها در قالب یک بیانیه با امضای هزاران عالم اسلامی امضا شود در تاریخ خواهد ماند و جهت های فکری را حفظ می کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی مسیر حرکت مسلمانان را رشد یافته خواند و گفت: هر چند ناخالصی ها و سنگ اندازی هایی وجود دارد ولی هر سال که با سال قبل مقایسه می کنیم دنیای اسلام رو به پیشرفت است. امیدواریم با روشن بینی جهان اسلام و با حضور صاحب نظران و نخبگان در سالهای آینده، شاهد تحقق آرمان ملت فلسطین باشیم.

لاریجانی با اشاره به مسائل منطقه، رفتارهای تروریستی و کاهش درآمدهای نفتی گفت: ما می فهمیم پیام این موضوعات چیست اما آنها اشتباه می کنند و یا زد و بندی کرده اند که در مذاکرات هسته ای به ایران فشار بیشتری بیاورند.

وی تاکید کرد: در زمان جنگ، کل درآمد کشور 7 تا 8 میلیارد دلار بیشتر نبود اما امروز 50 میلیارد دلار صادرات غیر نفتی داریم.

ادامه دارد...

کد N666968

وبگردی