آفتاب

سایت روسی: ایران و روسیه برای افزایش قیمت نفت با یکدیگر همکاری کنند

سایت روسی: ایران و روسیه برای افزایش قیمت نفت با یکدیگر همکاری کنند

ایرنا نوشت:

یک تارنمای روسی با اشاره به توطئه آمریکا و عربستان سعودی برای سقوط بهای نفت در بازارهای جهانی اعلام کرد: ایران و روسیه باید برای افزایش قیمت نفت در سطح جهانی با یکدیگر همکاری کنند.

سایت روسی 'پروودیکارو' روز جمعه نوشت: زمان آن فرا رسیده که ایران و روسیه به رهبری عربستان سعودی در اوپک و ساختار انرژی جهانی بر مبنای دلار آمریکا پایان دهند.

در این گزارش گفته شده است: اگر تعداد قابل توجهی از کشورهای تولید کننده نفت علیه رهبری ریاض در سازمان اوپک متحد شده و اقدام کنند این هدف بسیار مهم تحقق خواهد یافت.

تارنمای روسی نوشت: ایران بطور فعالانه در این راستا تلاش می کند.

به گزارش 'پروودیکارو' شاهزاده «بندر بن سلطان» رییس سابق دستگاه امنیتی عربستان سعودی درسال 2013 به روسیه پیشنهاد همکاری برای تعیین بهای نفت در بازارهای جهانی داد.

'اما وضعیت درحال حاضر تغییر کرده و عربستان سعودی خود به سقوط بهای نفت در بازارهای جهانی کمک می کند و این امر میلیاردها دلار خسارت به کشورهای تولید کننده نفت از جمله روسیه وارد کرده است.'

مسکو و تهران همچنین برای دور زدن تحریم های غرب و خنثی کردن تاثیرات آن بر روابط و ساختار همکاری ها، می بایست مشارکت بیشتری داشته باشند.

در گزارش تارنمای 'پروودیکارو' یادآوری شده است: روسیه و چین هم به تازگی دلار آمریکا را بطور کامل از سیستم مبادلات بازرگانی و معاملات مالی خود حذف کردند.

این اقدام مسکو و پکن برای جلوگیری از ضربه زدن آمریکا به اقتصاد خود به ویژه بخش های اقتصادی روسیه در شرایط کنونی تحریم های غرب انجام گرفته است.

تارنمای روسی نوشت: روسیه و چین با این اقدام به سیستم فروش نفت بر اساس دلار آمریکا که از پنج دهه پیش بر ساختار بازار جهانی نفت حاکم شده است ضربه زدند.

در پایان گزارش نوشت: اگر کشورهای عمده تولید کننده نفت از جمله روسیه، ایران و ونزوئلا همکاری های خود را در این زمینه گسترش دهند در آینده ممکن است سیستم جدیدی جایگزین ساختار کهنه و فرسوده فروش نفت بر اساس دلار آمریکا شود که منافع سرشار آن به آمریکا تعلق می گیرد.

 

 


45231

 

کد N666903

وبگردی