آفتاب

انتقاد محسن رضایی از سرمایه گذاری در صنعت فولاد و پالایشگاه اصفهان: پول باید صرف هنر و فرهنگ می شد

انتقاد محسن رضایی از سرمایه گذاری در صنعت فولاد و پالایشگاه اصفهان: پول باید صرف هنر و فرهنگ می شد

ایسنا نوشت:

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خطاب به مسئولان استانی و کشوری گفت: نگذارید اصفهان این گوهر نایاب به زیر خاک برود. راه را باز کنید تا پژوهشگران بر روی این شهر بررسی دقیق انجام دهند تا این شهر زیبای خدا زیبایی و خدایی بودن خود را پیدا کند.

محسن رضایی صبح امروز در آیین فتوت و مردانگی و سومین سالگرد تاییس موسسه علی بن ابی طالب (ع) گفت: اصفهان روزگاری همانند گوهر پنهانی بود و عده ای این گوهر را یافتند و از زمان یافتن اصفهان تاکنون این شهر خدمات برجسته و منافع زیادی برای کشور داشت.

او خطاب به مسئولان استانی و کشور گفت: نباید بگذارید این گوهر نایاب که در کشور ما است به زیر خاک برود. راه را باز کنید تا پژوهشگران بر روی این شهر بررسی دقیق انجام دهند تا این شهر، زیبای خدا زیبایی و خدایی بودن خود را پیدا کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: این روزها باید تلاش شود تا اصفهان زیبایی خود را به دست آورد، خدایی و الهی بودن خود را بتواند گسترش دهد تا آن جمله معروف که می گوید اصفهان شهر زیبای خداست محقق شود.

رضایی با اشاره به تفکرات اشتباه سوسیالیستی که باعث شد میلیاردها تومان پول اصفهان در ساخت صنایع به هدر برود، گفت: طی بررسی‌های انجام شده اگر در روزگاران گذشته پول های اصفهان درست در این شهر و استان مصرف می شد امروز اصفهان باید درآمدی 15 میلیارد دلاری می داشت، اما متاسفانه اصفهان امروز نه تنها از پس خود بر نمی آید بلکه محتاج است.

او گفت: اگر سرمایه گذاری در اصفهان بر روی هنر، فرهنگ، آثار و زیبایی شهر انجام می شد امروز اصفهان بی شک یکی از زیباترین شهرهای دنیا بود و مرکز تمدن سازی دنیا نامیده می شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ما امروز فقط از اصفهان قدیم استفاده می کنیم و از هنر، فرهنگ، تمدن، پهلوانی و ورزش این استان غافل هستیم در حالی که این ارکان می توانند میلیاردها تومان برای این شهر درآمد داشته باشند.

رضایی با بیان اینکه مخالف صنایع بزرگ نیست، تصریح کرد: اگر میلیاردها تومان پولی که صرف ساخت ذوب آهن و فولاد و پالایشگاه و پتروشیمی شد صرف هنر، فرهنگ و آنچه شایسته اصفهان است و اصفهان سال های سال با آن پیشرفته بود می شد آنگاه مفهوم اصفهان شهر زیبای خدا زنده می شد و امروز می دیدیم که اصفهان چه جلا و زرق و برقی داشت که تمام دنیا را مبهوت می کرد.

او گفت: ادب اسلامی که پیامبر به ما یاد داده است این بوده که نباید بگذاریم پیشکسوتانمان از دست بروند و بعد برای آنها یادبود برگزار کنیم بلکه باید از آنها هنگام زنده بودن تجلیل کرد تا بتوان از آنها آموخت.

 


45231

 

کد N666901

وبگردی