آفتاب

کره شمالی در مسیر ساخت زیردریایی مجهز به پرتاب موشک کروز هسته‌ای

کره شمالی در مسیر ساخت زیردریایی مجهز به پرتاب موشک کروز هسته‌ای

پس از پیشرفت‌های اخیر کره شمالی در زمینه‌های حمله‌های سایبری و ساخت کلاهک‌های هسته‌ای به نظر می‌رسد این کشور به پیشرفت‌های مهمی در زمینه نصب سامانه‌های پرتاب موشک به زیر دریایی‌های خود دست یافته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از نیویورک تایمز، بنا به گزارشی که توسط گروه برجسته تحقیقاتی (38 North) که درباره کره شمالی تحقیقات زیادی تاکنون انجام داده است ،‌ در روز سه‌شنبه گذشته منتشر شد،‌ تصاویر ماهواره‌ای که حدود یک ماه گذشته از زیر دریایی‌های کره شمالی گرفته شده است نشان می‌دهد که این زیردریایی‌ها حداقل دارای دو مجرای پرتاب موشک‌های کروز و بالستیک بوده‌اند.

در این گزارش آمده است: این زیردریایی که نخستن بار ، ماه گذشته دیده شده است می‌تواند نشان دهنده تلاش کره شمالی برای انجام آزمایشات گسترده برای نصب سامانه پرتاب موشک های کروز مجهز به کلاهک هسته‌ای باشد. بر این اساس به دلیل انجام این آزمایشات در زیر آب شناسایی آن توسط ماهواره ها مثل تاسیسات هسته‌ای کره شمالی ممکن نخواهد بود.

در این گزارش که نوشته جوزف برموداز، کارشناس برجسته در زمینه تسلیحات و توانایی های دفاعی کره شمالی است، با اشاره به اینکه کارشناسان غربی معتقدند که کره شمالی با ساخت زیردریایی هایی مجهز به سامانه پرتاب موشک های کروز هسته‌ای فاصله زیادی دارد،‌ آمده است :‌ساخت زیردریایی های مجهز به سامانه پرتاب موشک های کروز هسته‌ای توسط کره شمالی امنیت کشورهایی مثل ژاپن، کره جنوبی و آمریکا را تهدید خواهد کرد .

همچنین اخیراً بنا به اعلام وزارت دفاع کره جنوبی،‌کره شمالی به پیشر فت های قابل توجهی در زمینه نصب کلاهک هسته‌ای به موشک های کروز دست یافته است.

انتهای پیام

کد N666799

وبگردی