آفتاب
آیت الله خاتمی با محکوم کردن حادثه تروریستی در فرانسه:

تروریست‌‌ها، دست‌پرورده حمایت سیاسی غربی‌ها و همپیمانانشان هستند

تروریست‌‌ها، دست‌پرورده حمایت سیاسی غربی‌ها و همپیمانانشان هستند

خطیب این هفته نماز جمعه تهران ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی در فرانسه، این تروریست‌ها را دست‌پرورده غربی‌ها دانست و گفت: هر آن کسی که باد بکارد، طوفان درو خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد خاتمی در خطبه های امروز نماز جمعه تهران ضمن تبریک فرا رسیدن میلاد پیامبر اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) به امت اسلام، گفت: از خدا می خواهیم به حق این دو موعود مسعود، به اسلام و مسلمین قدرت عطا کند و توطئه‌های دشمن علیه اسلام و علیه حاکمیت قرآن را خنثی و توطئه گران را نابود کند.

وی همچنین تاکید کرد: از خدا می خواهیم که عیدی ما را در این روز نابودی تکفیری‌های جنایتکار که مایه ننگ اسلام هستند، قرار دهد.

خطیب نماز جمعه امروز تهران همچنین با اشاره به رحلت آیت الله شیخ یحیی انصاری، گفت: ایشان وزنه عظیم علم و عمل بود و من 40 سال با این عالم ربانی محشور بودم.

وی با اشاره به ویژگی های آیت الله انصاری، گفت: ایشان در عرصه سیر و سلوک به هیچ وجه هوس نداشت و هر گاه کسی ایشان را می دید، به یاد خدا می افتاد. عملش ترغیب به آخرت می کرد و تا آخر نیز ولایی ماند.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه قبل از انقلاب تایید مرجعیت امام هزینه داشت، تصریح کرد: گاهی هزینه این عمل شهادت بود مانند آیت الله سعیدی و آیت الله غفاری و گاهی زندان و تبعید بود و این عالم بزرگوار هزینه تبعید را به جان خرید.

وی با اشاره به سخنرانی آیت الله انصاری در حمایت از امام راحل، گفت: ایشان تا آخر عمر 87 ساله اش تقویت رهبری را واجب و یک عبادت می دانست.

خطیب نماز جمعه تهران همچنین با اشاره به رهنمودهای مهم رهبری در جمع مردم قم، گفت: رهبری فرمودند بزرگداشت سه مناسبت، حادثه 19 دی سال 56 که امروز، روز 19  دی، روز قیام آغازگر انقلاب است، 22 بهمن و 9 دی 88 حرکتی مجاهدت آمیز است.

وی با اشاره به شباهت های این سه حادثه، افزود: در این سه حادثه عنصر بصیرت موج می زند یعنی دشمن شناسی و به وقت وارد عمل شدن.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه منشاء حادثه 19 دی ولایت بود، اظهار داشت: 22 بهمن هم مردم به دستور امام (ره) به خیابان ها آمدند، علی‌رغم خطرات فراوانی که داشت و در 9 دی هم همه یکپارچه به خیابان‌ها آمدند و شعار «این همه لشگر آمده، به عشق رهبر آمده» را سر دادند.

وی افزود: در این سه حادثه دشمنان جنگ احزاب به راه انداختند و شما در 22 بهمن دیدید که آخرین لحظه همین کشورهایی که نامشان را گروه 1+5 نامیده اند از شاه حمایت کردند و در 9 دی هم دیدید که چگونه آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی وارد میدان شدند، با این تفاوت که استحاله شده‌ها، سلطنت‌طلب‌ها، منافقین و رقاصه ها نیز در یک صف قرار گرفتند و شما امت بصیر و هوشیار هم در یک صف قرار گرفتید و تمام کفار به جنگ اسلام آمده بودند.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: آفرین به شما مردم که حماسه 9 دی 88 و 9 دی 93 را آفریدید. می خواهند شما 9 دی را فراموش کنید اما به لطف الهی شما مردم 9 دی را فراموش نخواهید کرد.

وی ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی در فرانسه، تصریح کرد: اسلام کشتن بیگناهان را اجازه نمی دهد، این بیگناه می خواهد چه در پاریس، سوریه، یمن و چه در پاکستان و افغانستان باشد.

آیت الله خاتمی با طرح این سئوال که عامل کشتار این همه بیگناه در این کشورها چیست و چه کسی سلاح‌های این گروه های تروریستی را تامین می کند، گفت: دلارهای آمریکا، پوند انگلیس و یوروی اتحادیه اروپا، این جانورها و مارها را در آستین پرورید و آنکه باد بکارد، طوفان درو خواهد کرد.

وی خطاب به غربی ها، گفت: این تروریست ها پرورده حمایت سیاسی شما و هم پیمانانتان است. دست از این شیطنت ها بردارید، حالا که صابون ترور به تنتان خورده، بدانید راهی که 10 سال رفته اید، به بیراهه بوده است و از این کارتان دست بردارید.

خطیب نماز جمعه تهران همچنین با اشاره به حوادث بحرین، افزود: چند سال است که مردم بحرین اعتراضات خیابانی کرده اند اما آیا تاکنون شنیده اید که با یک کلت حمله کرده باشند یا یک شیشه بانک شکسته شده باشد؟ ابدا. اعتراضات مردم بحرین کاملا مسالمت آمیز است اما دولت آن وحشیانه برخورد کرده است و بیش از صد نفر را به شهادت رسانده است.

وی با اشاره به دستگیری دبیر حزب الوفاق، شیخ علی سلمان توسط حکومت آل خلیفه، گفت: به حکام بحرین می گوییم که این کارها را قبل از شما، شاه انجام داده بود اما هر روز به زوالش نزدیک تر شده و بدانید که ملت ایران پیروز است و شما از بین خواهید رفت.

آیت الله خاتمی همچنین در خطبه های اول نماز جمعه تهران با اشاره به محبوبیت پیامبر اسلام (ص) در جهان، گفت: محبوب ترین نام که در صدر لیست ها است و حتی 27 درصد غیر مسلمانان نیز این نام را برگزیده اند، نام مقدس «محمد» است.

وی با اشاره به راز و رمز پیامبر اسلام (ص) و دینش در جهان، گفت: یکی از این راز و رمزها، پیام حضرت محمد (ص) و دین اسلام بود. پیام حضرت محمد (ص)، پیام فطرت، پیام زندگی، پیام اخلاق، پیام منطق، پیام وحدت، پیام آزادی و پیام جامع بود و انسانها هر کجای این عالم بودند دیدند که این پیام ها با جانشان سنخیت دارد.

آیت الله خاتمی همچنین با اشاره به جاذبه حضرت محمد (ص)، گفت: حضرت محمد (ص) کانون جاذبه بود و یکپارچه به مردم عشق می ورزید، آنقدر عاشق مردم بود که از فرط غصه گاهی در آستانه دق مرگی قرار می گرفت.

وی با تاکید بر اینکه حضرت محمد (ص) دغدغه وحدت داشت، گفت: از اولین اقدامات پیامبر اسلام در مدینه آشتی دادن بین دو قبیله ای بود که صد سال درگیر بودند.

خطیب نماز جمعه تهران نزدیک کردن دلها به یکدیگر را از سیره نبوی نامید و گفت: همان گونه که رهبر انقلاب اسلامی فرمودند مهمترین بخش پیام پیامبر اسلام (ص)، وحدت امت است.

وی همچنین با اشاره به صفات حضرت محمد (ص)، تصریح کرد: پیامبر اسلام (ص) جواب بدی را با خوبی می داد، اهل گذشت بود، شخصیت اول جهان بود اما در عین حال متواضع ترین بود، عقل کل بود، اما برای احترام به مردم با آنها مشورت می کرد. برخوردش با مردم، برخورد نرم بود، شرح صدر داشت، امانتدار بود، مهرورز بود و برخوردی عادلانه داشت و این ویژگی های پیامبر اسلام (ص)، جاذبه هایی ایجاد کرده است که میلیون ها دل به عشق خاتم الانبیاء می تپد.

 

 

 

کد N666610

وبگردی