آفتاب

تیراندازی و گروگانگیری در شمال شرق پاریس

تیراندازی و گروگانگیری در شمال شرق پاریس

واحد مرکزی خبر نوشت:

یک منبع پلیس فرانسه روز جمعه از تیراندازی در عملیات تعقیب و گریز یک خودرو و گروگانگیری در شمال شرق پاریس خبر داد.
بنا بر اعلام پلیس، این تیراندازی در همان منطقه ای صورت گرفت که پلیس در آن در تعقیب برای یافتن دو برادر متهم به قتل 12 نفر در حمله به دفاتر نشریه فکاهی شارلی ابدو بود. گفته می شود در عملیات تعقیب و گریز، دست کم یک نفر به گروگان گرفته شد.
گروگانگیری در شرکتی در منطقه دامارتن-آن-گوئل در شمال شرق پاریس، و 48 ساعت پس از عملیات گسترده تعقیب برای یافتن افراد مسلحی رخ داد که روز چهارشنبه به دفاتر شارلی ابدو حمله کردند.
به گفته منبع پلیس آگاه از تحقیقات، هنوز معلوم نیست چند نفر گروگان گرفته شده اند.
عملیات جستجو برای دو مظنون حمله به دفاتر شارلی ابدو - که شدیدترین اقدام خشونت آمیز در این کشور در بیش از نیم قرن اخیر به شمار می رود- در حالی اجرا شد که این دو نفر «سالهاست» در فهرست افراد خطرناک تحت نظر آمریکا بوده اند.
همچنین با افزایش نگرانی در پی حمله به دفاتر نشریه شارلی ابدو در پاریس، رئیس سازمان جاسوسی داخلی انگلیس موسوم به ام 15هشدار داد شبه نظامیان سرگرم برنامه ریزی دیگر «حملات مرگبار گسترده علیه غرب» هستند و سرویس های اطلاعاتی ممکن است قادر به جلوگیری از اقدام این افراد نباشند.
مقامات فراسه هشدار امنیتی را در منطقه پیکاردی واقع در شمال شرق پاریس به بالاترین سطح افزایش دادند، و نیروهای امنیتی حلقه محاصره این دو برادر به نام های شریف کواشی، 32 ساله و سعید کواشی، 34 ساله را تنگ تر کردند.
حدود 24 ساعت پس از شروع عملیات تعقیب، این دو برادر پس از گرفتار شدن در یک جایگاه سوخت رسانی واقع در 80 کیلومتری پاریس شناسایی شدند. بالگردها در طول شب بر فراز این منطقه در پرواز بودند و نیروهای شبه نظامی نیز خود را برای تسریع جستجوی خانه به خانه آماده کردند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، بنا بر اعلام وزیر کشور فرانسه، بالغ بر 88 هزار نیروی امنیتی در سراسر کشور بسیج شده اند و یکشنبه نشستی بین المللی برای مبارزه با تروریسم در پاریس برگزار خواهد شد.

26149

کد N666606

وبگردی