آفتاب
سیداحمد خاتمی در خطبه‌های نمازجمعه:

حمله تروریستی در فرانسه را به شدت محکوم می‌کنیم

حمله تروریستی در فرانسه را به شدت محکوم می‌کنیم

ما حمله تروریستی در فرانسه را به شدت محکوم می‌کنیم و معتقدیم اسلام کشتن بیگناهان را اجازه نمی‌دهد. حال این بی‌گناه چه در پاریس باشد، چه در سوریه باشد، ‌چه در عراق باشد یا در یمن، پاکستان و افغانستان. صحبت این است که عامل کشتار این همه بی‌گناه کیست؟ کی آن‌ها را تسلیح می‌کند؟ دلار آمریکا و پوند انگلیس و یورو اتحادیه اروپا. شما این‌ها را پرورش داده‌اید.

خطیب موقت نظام جمعه تهران تاکید کرد: ما حمله تروریستی در فرانسه را به شدت محکوم می‌کنیم و معتقدیم اسلام کشتن بیگناهان را اجازه نمی‌دهد. حال این بی‌گناه چه در پاریس باشد، چه در سوریه باشد، ‌چه در عراق باشد یا در یمن، پاکستان و افغانستان.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد خاتمی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته تهران با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در روز چهارشنبه گفت: یکی از رهنمودهای صحبت ایشان این بود که حادثه ۱۹ دی ۵۶، ۲۲ بهمن و ۹ دی یک حماسه است که بزرگداشت این سه حماسه یک کار مجاهدانه است.

وی با بیان اینکه این سه حادثه دارای وجوه مشترکی هستند، اظهار داشت: اولین وجه مشترک وجود عنصر بصیرت در این سه حماسه است. در ظلمتکده ۱۹ دی و زمانی که اسم بردن از امام جرم بود در آن روز شعارهای انقلابی و آن تظاهرات عظیم شد. سرانجام طاغوت تیراندازی کرد و شعار مرگ بر شاه بلند شد و تاثیرش چه بود؟ در ۲۲ بهمن نیز به فرمان امام به خیابان‌ها آمدیم در حالی که آن‌ها می‌خواستند کودتا کنند و یک میلیون نفر را بکشند و شما جلوی کودتا را گرفتید.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در ۹ دی ۸۸ هم فتنه‌گران آمدند تا سرمایه کشور را به تاراج بگیرند و کشور را ناامن نشان دهند اما شما به موقع وارد شدید و تودهنی به آن‌ها زدید و سفره‌شان را جمع کردید.

سید احمد خاتمی با بیان اینکه سه حماسه ۱۹ دی، ۲۲بهمن و ۹ دی ۸۸ با منشایت ولایت بود، تصریح کرد: در ۱۹ دی ۵۶ رفتیم سرکلاس‌های درس و دیدیم که بیانیه‌ای زده‌اند مبنی براینکه بخاطر توهین به امام کلاس‌ها تعطیل است، پس راهپیمایی کردیم. ۲۲ بهمن هم شما و مردم به دستور ولایت به خیابان‌ها آمدید و در ۹ دی نیز مردم فهمیدند که فتنه‌گران ولایت نشانه گرفته‌اند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه هم در ۱۹ دی، هم در ۲۲ بهمن و هم در ۹ دی ۸۸ جنگ احزاب به راه انداخته بودند، خاطرنشان کرد: در ۱۹ دی و ۲۲ بهمن شما نسل اولی‌ها دیدید همین ۱+۵ از شاه طرفداری کرد در فتنه هم آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی هم وارد شد با این تفاوت که سلطنت‌طلب‌ها، مرتجعین، تجدیدنظرطلب‌ها، ‌رقاصه‌ها و استحاله‌شوندگان آمدند و شما ملت بصیر هم در یک صف قرار گرفتید. تمام کفر به جنگ تمام اسلام آمده بود. آفرین بر شما. هم در ۹ دی ۸۸ حماسه آفرید و هم در ۹ دی ۹۳.

وی افزود: می‌خواهند شما مردم ۹ دی را فراموش کنید ولی به فضل خدا فراموش نخواهید کرد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به حمله تروریستی در پاریس فرانسه ابراز داشت: ما حمله تروریستی در فرانسه را به شدت محکوم می‌کنیم و معتقدیم اسلام کشتن بیگناهان را اجازه نمی‌دهد. حال این بی‌گناه چه در پاریس باشد، چه در سوریه باشد، ‌چه در عراق باشد یا در یمن، پاکستان و افغانستان. صحبت این است که عامل کشتار این همه بی‌گناه کیست؟ کی آن‌ها را تسلیح می‌کند؟ دلار آمریکا و پوند انگلیس و یورو اتحادیه اروپا. شما این‌ها را پرورش داده‌اید.

سید احمد خاتمی با بیان اینکه این تروریست‌ها، دست‌پرورده شما هستند و حمایت های سیاسی شما و هم‌پیمانانتان آن‌ها را پرورانده، عنوان کرد: راه درست دست برداشتن از آن‌هاست. راهی که شما ده سال است می‌روید بی‌راهه است.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری در ادامه صحبت‌های خویش به برخورد تند دولت بحرین با معترضان اشاره کرد و یادآور شد: مدت‌های مدیدی است که ملت بحرین در پی مبارزه مسالمت‌آمیز است. یکبار شنیده‌اید که کسی با کلت حمله کرده باشد؟ یا شیشه بانک شکسته باشد؟ یکبار خبر استفاده معترضان کوکتل مولوتف شنیده‌اید اعتراض‌ها مسالمت‌آمیز است اما دولت بحرین وحشیانه برخورد می‌کند تاکنون چند نفر را کشته و صد‌ها نفر در سیاه‌چال‌ها هستند.

وی اضافه کرد: اخیرا نیز شیخ علی سلمان را دستگیر کرده‌اند صریحا می‌گویم این کار‌ها را قبل از شما هم شاه کرد ولی هر روز به زوالش نزدیک‌تر شد. بدانید ملت پیروز است و شما از بین خواهید رفت.

کد N666582

وبگردی