آفتاب

آیت‌الله ممدوحی: قیام 19 دی سند افتخار مردم قم است

آیت‌الله ممدوحی: قیام 19 دی سند افتخار مردم قم است

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: قیام 19 دی سند افتخار مردم قم است چراکه مردم در این روز پاسخ محکمی به استکبار دادند.

آیت‌الله حسن ممدوحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه قم، با گرامیداشت روز 19 دی ماه سالروز قیام خونین مردم قم افزود: این قیام سند افتخاری برای مردم قم است چرا که پاسخ محکمی به استکبار جهانی دادند و ثابت کردند که قم سرچشمه بزرگی در رویدادهای انقلابی می‌باشد.

عضو خبرگان رهبری افزود: مردم ایران همواره روحیه انقلابی و دینی خود را نشان داده اند همان گونه که در قیام 19 دی در مقابل مستکبران جهانی ایستادگی کردند و در این راه از جان خود گذشتند.

ممدوحی اظهار داشت: مردم ایران به پشتیبانی از رهبری و مراجع عالی قدر حمایت خود را از انقلاب اسلامی نشان دادند که با حضور گسترده ملت ایران در صحنه این انقلاب به ثمر نشست.

وی در خصوص دهه بصیرت عنوان کرد: در جریان فتنه سال 88 دشمن با همه توان وارد میدان شد اما ملت ایران با بصیرت و ولایت‌مداری به توطئه‌های دشمن لطمه‌ای مهلک وارد کردند و مستکبران داخلی و خارجی را نا امید ساختند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یادآور شد: امروز نیز دشمن دست از توطئه بر نمی دارد از این رو لازم است مردم با بیداری و بصیرت در دشمن شناسی تلاش کنند.

وی با تاکید بر ضرورت شناخت فلسفه قیام 19 دی و حماسه 9 دی تصریح کرد: دفاع از آرمان های ولایت مداری و دین مداری از مهم ترین فلسفه های این دو واقعه مهم می باشد که باید در این زمینه ابعاد مختلف قیام 19 دی و حماسه 9 دی را به مردم شناساند.

ممدوحی افزود: جوانان باید با جریان های مهمی که انقلاب را به پیروزی رساند آشنا باشند و با بصیرت، دشمن و توطئه های آن را بشناسند.

وی در پایان به جایگاه مهم روحانیت در انقلاب اسلامی نیز اشاره کرد و گفت: روحانیت همواره سنگر بان انقلاب بوده و تلاش می کرد با روشنگری مردم را نسبت به دشمن آشنا سازد.

انتهای پیام

کد N666531

وبگردی