آفتاب

حمله جبهۀ النصره به شهر شیعه‌نشین نبل و الزهرا در سوریه

حمله جبهۀ النصره به شهر شیعه‌نشین نبل و الزهرا در سوریه

ایسنا نوشت:

گروه تروریستی النصره حملاتی را علیه شهر شیعه‌نشین نبل و الزهرا آغاز کرده و گروه‌های حقوق بشری احتمال وقوع فجایع انسانی در این منطقه را دور از ذهن ندانسته‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، این شهر در شمال سوریه واقع شده و نزدیک به دو سال است که در محاصره مخالفان سوری قرار دارد. نبل و الزهرا روز پنجشنبه با حمله گسترده النصره مواجه و مناطق مسکونی آن توسط این گروه گلوله‌باران شد.

تلوزیون المنار در این باره نیز گزارش داد: ارتش و کمیته‌های مردمی دفاع از شهر توانسته‌اند حمله النصره را خنثی کنند و در مقابل آنها بایستند.

این در حالی است که برخی از منابع نزدیک به مخالفان مدعی شدند که النصره توانسته وارد نبل و الزهرا شود و بخش‌هایی در منطقه شرقی آن را به کنترل خود بگیرد.

براساس این ادعا، تروریست‌های النصره علاوه بر منطقه شرقی، مناطق غربی این شهر را نیز هدف قرار داده‌اند.

نبل و الزهرا شهری در نزدیکی حلب است که بر روی اتوبان سراسری ترکیه -حلب -دمشق واقع شده و یکی از مناطق حساس در شمال سوریه برای دولت و مخالفان محسوب می‌شود.

این شهر شیعه‌نشین با جمعیتی نزدیک به 40 هزار نفر دو سال است که در محاصره مخالفان قرار دارد و ارتش سوریه با استفاده از بالگرد و هواپیما به نیروهای خود در این شهر و ساکنان آن کمک‌رسانی می‌کند.

5252

کد N666224

وبگردی