آفتاب

رییس پژوهشگاه صنعت نفت: تحقیق و توسعه، ضرورت گذار از شرایط دشوار کنونی است

رییس پژوهشگاه صنعت نفت: تحقیق و توسعه، ضرورت گذار از شرایط دشوار کنونی است

رییس پژوهشگاه صنعت نفت با اشاره به کاهش فزاینده بهای نفت در روزهای اخیر تاکید کرد: با توجه به شرایط خاص و دشواری‌های اقتصادی امروز نیازمند توجه هر چه بیشتر به بحث تحقیق و توسعه هستیم.

به گزارش خبرنگار پژوهشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر کاتوزیان عصر چهارشنبه در ششمین جشنواره پژوهش و فناوری وزارت نفت که در محل مرکز همایش‌های بین المللی پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد با اشاره به کاهش بهای نفت از بشکه‌ای 110 دلار به 47 دلار گفت: این کاهش ناشی از تغییرات اقتصادی در بازار و تفاهمات سیاسی است و با توجه به مشکلاتی که این نوسانات برای کشور به وجود آورده است در این شرایط خاص نیازمند پیگیری بحث تحقیق و توسعه هستیم.

وی گفت: بخشی از تحقیقات، تجملاتی هستند و گروهی دیگر تحقیقاتی آثار و نتایج بنیادینی در پیشبرد فعالیت‌های اقتصادی دارند که در این راستا پژوهشگاه به دنبال نوع دوم تحقیقات و در واقع پیگیر نیازهای ضروری کشور است.

وی با اشاره به اثرگذاری تحریم‌ها بر صنعت کشور گفت: این موضوع نمونه مشخصی است که ما باید به دنبال پژوهش و فناوری باشیم و در این مسیر مراکز پژوهشی و شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند به ما کمک کنند تا دانش خود را به ثروت تبدیل کنیم که خوشبختانه شکل‌گیری این شرکت‌ها و مجموعه‌ها با حرکت و سیاست‌های جدید در کشور در حال دنبال شدن است.

کاتوزیان تاکید کرد: مراکز پژوهشی و فناوری باید با اصلاح ساختار و افزایش بهره‌وری و کاربردی کردن پروژه‌ها بهای هزینه‌های پروژه‌ها را کاهش دهند تا همگام با صنعت نفت و در جهت رفع تنگناهای موجود حرکت کند.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد با درایت و سخت‌کوشی دولت حمایت از پروژه‌های پژوهشی توسعه و تداوم یابد.

انتهای پیام

کد N665973

وبگردی