آفتاب
معاون وزیر امور خارجه اعلام کرد

لغو روادید با کشور کویت

لغو روادید با کشور کویت

معاون وزیر امور خارجه در امور کنسولی، پارلمانی و ایرانیان خارج از کشور گفت: آمادگی لغو روادید ورود به ایران برای گردشگران کشورهای همسایه در صورت انجام عمل مشابه از سوی طرف مقابل برای سفر گردشگران ایرانی را داریم.

«حسن قشقاوی » روز پنجشنبه در مراسم پایانی سومین نشست منطقه ای تخصصی گردشگری سلامت استانهای شرق و شمال شرق کشور در مشهد به خبرنگاران افزود: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد که برای تمام کشورها به ویژه کشور های همسایه کار لغو روادید یا تسهیلات صدور ویزا را به شرط انجام عمل مشابه از سوی طرف مقابل انجام دهد.

ه گزارش خبرگزاری ایلنا؛وی گفت: با توجه به لغو روادید ورود گردشگران ایرانی به کشور کویت، ما نیز متقابلا همین اقدام را در ارتباط با اتباع کشور کویت انجام می دهیم.

قشقاوی افزود: در عین حال مصالح ملی را در این زمینه می سنجیم ضمن اینکه اکنون ویزای سلامت نصف هزینه ویزای عادی را دارد و این نشان از همکاری جمهوری اسلامی در این زمینه برای روان سازی امور سفر به ایران برای اتباع خارجی دارد.

وی گفت: ایران جزیره امن و ثبات برای گردشگران خارجی است و در چند سال گذشته هیچ گونه اتفاقی برای گردشگران ورودی به ایران نیفتاده است و در این زمینه اطمینان کامل داریم.

معاون وزیرخارجه افزود: در عین حال با افرادی که با نیت سوء و در پوشش گردشگر وارد کشور شوند رفتار مطابق عمل آنان را خواهیم داشت و این مسئله به هیچ وجه اهمیت و امنیت گردشگران را خدشه دار نمی کند.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی هایی در زمینه لغو صدور ویزا با کشورها همسایه در حال انجام است، افزود: در نظر داریم در سالروز شهادت حضرت امام رضا (ع) صدور ویزا را با شرایط خاص لغو کنیم.

معاون وزیر امورخارجه با بیان اینکه پارسال دو میلیون نفر از کشور عراق به ایران سفر کردند، گفت: هزینه ویزا برای عراق 15 یورو است، در حالی که کشور عراق بین 40 تا 60 دلار هزینه صدور ویزا برای ایران را داشته است اما همچنان روال ما تعامل با همسایگان است.

استاندار خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: با توجه به ظرفیت های علمی، زیرساختها، تجهیزات و نیروی انسانی متخصص، مشهدالرضا (ع) به زودی به قطب گردشگری سلامت کشور تبدیل می شود.

«علیرضا رشیدیان» افزود: علاوه بر زیارت، یکی دیگر از دلایل مهم حضور زائران در مشهد، استفاده از خدمات درمانی این شهر است.

وی با اشاره به تهیه و تدوین سند گردشگری سلامت استان اظهار کرد: نظر به زیرساختهای موجود در عرصه پزشکی، اعم از نیروی انسانی، ساختمان و تجهیزات پزشکی، تبدیل مشهد به قطب گردشگری سلامت از مهمترین رویکرد های موجود در این سند است.

وی با اشاره به اهمیت جاذبه های گردشگری تاریخی، فرهنگی و طبیعی در امر گردشگری گفت: اگر بخواهیم گردشگری سلامت را مانند کشورهای توسعه یافته در استان ایجاد کنیم باید علاوه بر جاذبه های گردشگری، دانشگاه های علوم پزشکی نیز خود را در ارائه خدمات به زائران و گردشگران ارتقا بخشند.

استاندار خراسان رضوی خطاب به مسوولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: با مدیریت صحیح در تمام سطوح مدیریتی براساس آنچه که رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی ارائه کرده اند، می توانیم در تولید دانش و علم طب و به تبع آن افزایش گردشگران خارجی و داخلی قدم های خوبی برداریم.

رشیدیان وجود دلال ها و واسطه ها در حوزه گردشگری سلامت همانند سایر حوزه ها را از مشکلات جدی دانست و گفت: به دلیل فقدان نظارت لازم، دلال ها و واسطه ها در حوزه گردشگری سلامت برای کسب منافع موجب بروز مشکلات می شوند که لازم است با تقویت نظارت این مشکل را مدیریت کرد.

استاندار خراسان رضوی همچنین به ضرورت توجه به اقتصاد مقاومتی از نگاه رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: برای رسیدن به آنچه که مدنظر معظم له می باشد، باید برخی قوانین و آئین نامه ها در این استان بازنگری شود تا بتوانیم به خواسته ایشان در این زمینه برسیم.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: سالانه 150 هزار گردشگر خارجی از خدمات سلامت در مشهد بهره مند می شوند که اگر میانگین مبلغی را که این افراد در مدت اقامت خود هزینه می کنند در نظر بگیریم در مجموع 750 میلیون دلار درآمد زایی گردشگری سلامت برای استان است.

«رجبعلی لباف خانیکی » با بیان اینکه ظرفیت کسب رتبه نخست گردشگری سلامت در جهان اسلام را داریم، افزود: خراسان رضوی و به ویژه شهر مشهد از نظر گردشگر پذیری از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است و براساس برنامه ریزی و پیش بینی های انجام شده می تواند نه تنها در کشور بلکه در جهان اسلام نیز رتبه نخست را در زمینه گردشگری سلامت داشته باشد.

وی با اشاره به فعالیت بیش از 50 درصد واحدهای اقامتی کشور در مشهد گفت: هم اکنون یک هزار و 700 موسسه گردشگری در این استان فعالیت دارند.

سومین نشست منطقه ای تخصصی گردشگری سلامت استان های شرق و شمال شرق کشور با رویکرد گردشگری کشور های آسیای میانه، افغانستان و پاکستان و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس، به منظور بررسی فرصت ها و رفع موانع توسعه گردشگری سلامت استان خراسان رضوی برگزار شده است.

در این نشست مدیران سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان های مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و سمنان حضور دارند.

کد N665930

وبگردی