آفتاب
گزارش پنجمین نشست همگرایی اصولگرایان؛

تأکید بزرگان اصولگرا بر وحدت

تأکید بزرگان اصولگرا بر وحدت

همزمان با هفته وحدت و در آستانه میلاد پیامبر گرامی اسلام، پنجمین نشست همگرایی اصولگرایان، پیش از ظهر امروز پنجشنبه با حضور چهره‌های شاخص جریان اصولگرایی و با شعار «همه با هم، نه همه با من» برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در پنجمین نشست همگرایی اصولگرایان که به همت شورای همگرایی اصولگرایان صبح امروز پنجشنبه ۱۸ دی ماه ۹۳ در سالن اجتماعات مصلای تهران برگزار شد، آیت الله «سید احمد علم الهدی» عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مشهد، «غلامعلی حداد عادل» رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس و حجت‌الاسلام «سیدرضا تقوی» رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سخنرانی کردند.

در این نشست که شخصیت‌های برجسته جریان اصولگرایی در حوزه‌های مختلف شامل اعضای دولت سابق، نمایندگان فعلی و ادوار مجلس و چهره‌های حوزوی و دانشگاهی حضور داشتند، سخنرانان به تبیین شرایط روز کشور، آسیب‌های فراروی جریان اصولگرایی، شاخص‌های سیاستمدار اصولگرا و نیازهای حرکت آینده این جریان به ویژه در انتخایات مجلس دهم در سال ۹۴ پرداختند.

«محمدنبی حبیبی» دبیرکل حزب موتلفه اسلامی، «محمدرضا باهنر» دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری، «مرتضی تمدن» استاندار سابق تهران، «حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی» عضو جامعه روحانیت مبارز، «محمدحسن قدیری ابیانه» استاد دانشگاه و سفیر اسبق ایران در ایتالیا، «اسدالله بادامچیان» عضو ارشد حزب موتلفه اسلامی، «مصطفی محمدنجار» وزیر سابق کشور، «سید محمد حسینی» وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی، «محمدحسن طریقت منفرد» وزیر سابق بهداشت، «حسن غفوری فرد» عضو حزب موتلفه اسلامی و نماینده سابق مجلس، «محمدمهدی زاهدی» وزیر اسبق علوم و نماینده فعلی مجلس، «حسین طلا» نماینده تهران در مجلس و عضو جبهه پایداری، «حمیدرضا حاجی‌بابایی» وزیر سابق آموزش و پرورش، «محسن کوهکن» نماینده سابق مجلس، «جعفر شجونی» عضو جامعه روحانیت مبارز و «فاطمه آلیا» نماینده فعلی مجلس، از مهمترین چهره‌های حاضر در پنجمین نشست همگرایی اصولگرایان بودند.

حدادعادل: اعتدال در تاکتیک معنا دارد، نه در راهبرد/ هدفمان پیروزی اصولگرایی باشد، نه یک تشکل

غلامعلی حدادعادل مشاور عالی رهبر معظم انقلاب و رئیس مجلس هفتم، نخستین سخنران این همایش بود؛ وی در سخنان خود با بیان اینکه این نشست می تواند نمونه ای از وحدت در هفته وحدت باشد، گفت: با استنباطی که از روند برخی از امور و افکار در سال های اخیر دارم، تصور می کنم که امروز دو بینش و تفکر در جامعه ما نسبت به انقلاب احساس می شود.

وی در تشریح اولین تفکر موجود افزود: عده ای معتقدند که انقلاب در سال ۵۷ شروع شده و تمام شده و پس از آن نیز جنگی برپا شده است که آن نیز تمام شده و امروز دیگر چیزی به عنوان تداوم انقلاب وجود ندارد و حالا باید به سراغ عادی کردن امور برویم و دیگر اصراری بر آن حرف های دوران انقلاب نداشته باشیم.

حدادعادل ادامه داد: البته ممکن است کسی با این صراحت این حرف ها را نزند، اما از نحوه رفتارها می توان این را تشخیص داد که این گروه معتقدند باید به نیروهایی که ما آنها را استکبار می نامیم، اعتماد کنیم و به اصطلاح آنها به باشگاه جهانی قدرت متصل شویم.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این عده تبلیغ می کنند که این فضای بین المللی موجود توسط قدرت های بزرگ مانند آمریکا مدیریت می شود، تصریح کرد: این گروه معتقدند که باید در این باشگاه قدرت یک صندلی برای خودمان بیابیم و با آنها داد و ستد کنیم و ضمن تمکین در برابر هنجارهای بین المللی، خودمان را به دردسر نیندازیم.

وی اضافه کرد: از نظر این افراد، اصرار بر قضیه فلسطین با این بینش مغایرت دارد و با همین نگاه می گویند که چه ضرورتی دارد که با رژیم صهیونیستی مخالفت کنیم.

رد پای تفکر سازش با جهان در تبیین برنامه چهارم توسعه

حدادعادل در همین رابطه اظهار داشت: کتابی را که در تبیین برنامه چهارم توسعه نوشته شده بود و پس از آن جمع شد، باید بیابیم و با هزینه خودمان آن را چاپ کنیم و در اختیار اصولگرایان قرار دهیم؛ در مقدمات توجیهی این کتاب، کلمه «انقلاب» را نمی بینیم و باید با ذره بین لغتی از کلمات انقلاب اسلامی را پیدا کنیم. در این بخش تماما پیوستن به جامعه جهانی تئوریزه شده است و امروز هم روزنامه های جاری در لفافه پر از این کلمات است.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این دغدغه را در کلمات مقام معظم رهبری نیز احساس کرده ام، خاطر نشان کرد: در خرداد ماه سال گذشته ایشان در دیدار با نمایندگان مجلس تاکید کردند که این فکر برای شما پیدا نشود که انقلاب تمام شده است.

دومین تفکر نسبت به انقلاب اسلامی/ با اصول انقلاب وداع نمی‌کنیم

وی در ادامه با اشاره به دومین تفکر موجود نسبت به انقلاب اسلامی گفت: در مقابل نگرش اول تفکر دیگری نیز وجود دارد که انقلاب اسلامی را یک فرایند مستمر و دائمی می داند که بر اساس آن شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی یکروز در جبهه ها و در برابر صدام بعثی معنا پیدا می کند و یکروز در اصرار بر حقوق حقه ملت ایران برای داشتن فناوری هسته ای و سانتریفیوژ.

حدادعادل اضافه کرد: نکته ای که مقام معظم رهبری مدام بر آن اصرار دارند این است که اگر دشمن احساس کند که کسانی در بین ما هستند که حاضرند حرف زور را بپذیرند، این هم با شعار استقلال منافات دارد و هم باعث می شود که زورگویی حد یقف نداشته باشد.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس با تاکید بر اینکه انقلاب اصولی دارد که با آن وداع نمی کنیم، تصریح کرد: این اصول را امام(ره) ترسیم کرده و مقام معظم رهبری نیز امروز این راه را باز کرده و مهندسی می کنند و ادامه می دهند.

وی با اشاره به تبیین ۹ شاخص اصولگرایی توسط رهبر معظم انقلاب در سال های پیش تاکید کرد: باید مدام این شاخص‌ها را بخوانیم و پیش چشم داشته باشیم و البته ممکن است اصولی نیز متناسب با تحولات جدید جامعه به آنها افزوده باشند؛ به عنوان مثال اقتصاد مقاومتی را باید به آن شاخصه ها اضافه کرد.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی از این شاخص ها از جمله ایمان، اخلاق و تلاش برای برپایی حکومت اسلامی خاطر نشان کرد: تلاش برای برپایی حکومت اسلامی بر خلاف تفکر سکولار جدایی دین از سیاست و اسلام آمریکایی است و اسلام آمریکایی که در مقابل محاصره مردم آمرلی طی دو ماه سکوت کند، آن چیزی نیست که امام(ره) مطرح کرده باشند.

افراط، تفریط و اعتدال در مقام تاکتیک است نه راهبرد/ رفتارهای ۷۶ تا ۸۴، باعث انتخابات ۸۴ شد

حدادعادل در ادامه با بیان اینکه اصرار بر حقیقت، افراط نیست، بیان کرد: افراط و تفریط و اعتدال در مقام تاکتیک است نه در مقام راهبرد و مبنا؛ در مبانی نمی توان کوتاه آمد و کم گذاشت.

وی ادامه داد: مردم صداقت ها و بی صداقت ها را از ورای نقاب تبلیغات تشخیص می دهند و ۹ دی نیز جلوه ای از داوری و فهم درست مردم بود؛ چراکه از خرداد تا دی ماه ۸۸ برخی ها حرف های قشنگی زدند، اما وقتی مردم باطن زشت این حرف ها را فهمیدند، به خیابان ها آمدند.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی افزود: از سال های ۷۶ تا ۸۴ نیز حرف های قشنگی با رفتارهای زشت مطرح شد که باعث شد مردم در انتخابات سال ۸۴ این بساط را بهم بریزند؛ امروز هم اگر مطبوعات همان حرف‌ها را بزنند، مطمئن باشند که مردم با تجربه ای که دارند، خیلی زود تصمیم می گیرند و عکس‌العمل نشان می دهند.

هدف جناح‌های اصولگرا باید پیروزی جریان اصولگرایی در مجلس باشد

حدادعادل در پایان با تاکید بر اینکه اصولگرایان باید با درک عمیق و دقیق شرایط امروز، وحدت داشته باشند، گفت: امروز شرایط کشور ما با گذشته فرق کرده است و باید متناسب با شرایط امروز تصمیم بگیریم.

وی عنوان کرد: هدف ما باید این باشد که نتیجه انتخابات مجلس آینده پیروزی جریان اصولگرایی باشد، نه پیروزی تشکلی که عضو آن هستیم.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر نیت ما این باشد که افراد تشکل ما بیشترین سهم را در پیروزی داشته باشد، قطعا نتیجه نخواهیم گرفت.

حجت‌الاسلام تقوی: اصولگرایی، حزب نیست؛ این جریان مربوط به ولایت فقیه، انقلاب و امامت است

به گزارش مهر، در ادامه این نشست حجت‌الاسلام و المسلمین سیدرضا تقوی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و عضو جامعه روحانیت مبارز در سخنان خود اظهار داشت: ما در هر زمینه ای که بخواهیم موفق شویم باید از وحدت شروع کنیم و هر کسی هر طرح دیگری دارد بیاید و طرح خود را مطرح کند. اصطلاح همگرایی را ما با دوستان خود در جلسه مطرح کردیم و این واژه برای این جلسات انتخاب شد.

وی افزود: ممکن است سلیقه های خود را حفظ کنیم اما واجب آن است که در اصول یک حرف را بزنیم.

تقوی تاکید کرد: اصولگرایی زمانی به بلوغ سیاسی خود می رسد که همگرا شود و یک حرف را بزند. اصولگرایی حزب نیست بلکه جریان مربوط به ولایت فقیه، انقلاب و امامت است و این جریان همواره بنایش حمایت از رهنمودهای امام و رهبری بوده است.

وی اصولگرایی را فوق احزاب دانست و گفت: جریان اصولگرایی همه احزاب اصولگرا را زیر چتر خود می گیرد و هر کسی که در فضای انقلابی تنفس می کند باید به اصول پیوند بخورد یعنی اصولگرایی به ارزش های اسلام و شهدا و امام (ره) و انقلاب معتقد است. همچنین اعتقاد دارد که باید کشور را با ارزش ها اداره کنیم.

تقوی تاکید کرد: ما یک جریان حمایت از نظام راه انداخته ایم که البته خیلی از احزاب هم به همین موضوع اعتقاد دارند.

عضو جامعه روحانیت مبارز با تاکید بر اینکه برای هر حرکت عظیمی نقطه شروع بسیار مهم است، اظهار داشت: آن نقطه ای که باید آغاز حرکت باشد، باید مشخص شود؛ چراکه رهبران هر انقلابی بر نقطه شروع آن به شدت تاکید داشتند، لازمه رسیدن به هدف و همچنین کسب موفقیت از جایی شروع می شود که نقطه شروع آن مشخص باشد.

وی با اشاره به نقطه شروع قیام انبیاء اظهار داشت: نقطه شروع قیام حضرت موسی(ع)، حرکت به سوی فرعون بود و نقطه شروع قیام حضرت عیسی(ع) از کنار کعبه و جبل الانور بود. امام حسین(ع) هم نهضت خود را از کنار کعبه شروع کرد و امام خمینی(ره) انقلاب خود را از فیضیه شروع کرد.

حجت الاسلام تقوی افزود: باید از این الگوهای تاریخی بیاموزیم که از کجا شروع کنیم تا به موفقیت دست یابیم و در حزب و تشکلمان مشخص کنیم که باید حرکت ما از کجا باشد و ماهیتش چه باشد؟

عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه پیامبر اسلام(ص) قیام خود را زمانی در مدینه آغاز کرد که شعار ان المومنون اخوه را برای قبیله های زیادی که در آن زمان بودند، بیان کرد تا بتواند انقلاب خود را پیش ببرد و تحت یک اصول اسلامی و الهی این قبایل را در کنار هم قرار دهد.

وی تاکید کرد: پیامبر(ص) یک مکانی را به عنوان مسجد برای تمرین وحدت ساخت و در واقع باید بگوییم نماز جمعه و جماعت تمرین وحدت است و پیغمبر(ص) در واقع حرکت خود را از وحدت شروع کرد.

حجت‌الاسلام تقوی با تاکید بر اینکه وقتی این مسائل از سوی پیغمبر(ص) اتفاق افتاد، بصره تبدیل به مدینه شد یعنی یک شهر با وجود ساختمان ها و شهرسازی های خود آن وقتی شهر می شود که مردم آن با هم برادر باشند و اخلاق اسلامی در آن تحقق یابد، ولی جایی که مردم نسبت به هم بیگانه باشند و اخلاق و ایمان و یکپارچگی نباشد، به آنجا شهر یا مدینه نمی گویند.

عضو جامعه روحانیت مبارز افزود: پیامبر(ص) یصره را با اخلاق و وحدت به مدینه تبدیل کرد و با آیه ان المومنون اخوه فرهنگ قبیله ای را بهم ریخت و طرح امت واحده را بنا کرد.

آیت‌الله علم‌الهدی: جریان اصولگرایی تکلیف محور باشد

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی عضو جامعه روحانیت مبارز و نماینده مجلس خبرگان رهبری، آخرین سخنران پنجمین نشست همگرایی اصولگراایان بود که در سخنان خود، به تبیین سه عنصر لازم برای همگرایی اصولگرایان پرداخت. وی تأکید کرد که «مشکلات اصولگرایان در اصل تحقق وحدت نیست، بلکه مشکلات این جریان در آفات و آسیب های وحدت است.

آیت الله سید احمد علم‌الهدی با بیان اینکه ماهیت مکتب پیامبر (ص) و اسلام ناب در پرتو تعالیم امام صادق (ع) متجلی است، اظهار داشت: تمام مقابله هایی که دشمنان در طول تاریخ با اهل بیت داشته اند تداوم جنگ بدر و احزاب و خیبر بوده است و در حقیقت برای نابودی اسلام و ساقط کردن اسلام شکل گرفته است.

وی افزود: تمام جریانات از بنی امیه و بنی عباس و صدر اسلام که به قدرت رسیدند تمام توانشان رای براندازی مکتب پیامبر و مکتب ولایت متمرکز شد.

امام جمعه مشهد تاکید کرد: در تمام تحولات سیاسی امت یک موضوع مشترک بود که آن مظلومیت اهل بیت است. هر جا فرزندان امیر المومنین (ع) بودند آنها را قتل عام کردند و یا در شکنجه گاه ها نابود و یا تبعید کردند و در واقع ۲۴۰ سال محور زندگی سیاسی امت اسلام به سرکوب تبار پیامبر و اسلام ناب منحصر شد تا از این طریق اهل بیت حاکمیت پیدا نکنند.

وی گفت: در طول تاریخ این ایده آرمان اسلامی که حاکمیت اهل بیت بود بعد از گذشت ۱۴ قرن در پیروزی انقلاب اسلامی ایران تبلور پیدا کرد. انقلاب اسلامی را نباید تنها از دیدگاه تحول و سرنگونی نظام شاهنشاهی نگاه کنیم، بلکه انقلاب در واقع آرمان های اصیل اسلامی که توسط دشمنان اسلام سرکوب شده بود را محقق کرد.

آیت الله علم الهدی گفت: آرمان عاشورا، فتنه ستیزی، تشکیلات سازی و برپایی دانشگاهی مانند دانشگاه ائمه اطهار از جمله توفیقاتی بود که امام بعد از پیروزی انقلاب حاصل کرد.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه ماهیت اصل انقلاب این است که حاکمیت اهل بیت در یک سامان اسلامی ظاهر شد، افزود: این انقلاب به یک سنگر محکم مبارزه در این ۳۵ سال مقابله خود را ادامه می دهد و جریان اجتماعی که پاسدار این واقعیت ماهیت انقلاب و آرمان های آن است، جریان اصولگرایی است.

وی تاکید کرد: جریان اصولگرایی، جریان ولایت مداری است، اصولگرایی یعنی توده هایی از انسان های متدین و ایثارگر که می خواهند آرمان ۱۳ معصوم را محقق کنند. این واقعیت اصولگرایی در کشور است.

امام جمعه مشهد، گفت: در این واقعیت که همان طور که اصل آرمان اهل بیت است، استراتژی ما هم همان آرمان هاست و مجموعه تعالیم انقلاب ساز امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری که در این راستا صورت می گیرد همه دارای مبانی روایی و قرآنی است.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه ما استراتژی خود را از تعالیم اهل بیت(ع) می گیریم، اظهار داشت: استراتژی حرکت‌های سیاسی اهل بیت(ع) این بود که در برابر فشار دشمن و جریان ولایت ستیز متمسک به انسجام می شدند.

وی افزود: انسجام تشکیلاتی از جمله راهبردهای اهل بیت(ع) بوده است. امام حسن عسگری(ع) و امام هادی(ع) شیعه را منسجم می کردند و به شیعه تشکیلات می دادند تا مردم را برای زمینه سازی برای ظهور آماده کنند.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه خداوند وحدت را برای جریانات تکلیف محور تضمین کرده است، گفت: در این صورت ما چرا باید با یکدیگر اختلاف داشته باشیم. ممکن است سلایقمان متفاوت باشد اما واقعیت های ما یکی است.

«ظرفیت، وحدت و تکلیف‌محوری»؛ ۳ عنصر همگرایی اصولگرایان

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه راهبرد ائمه به مثابه یک حرکت عظیم در دفاع از خط اهل بیت مسئله انسجام و همگرایی بوده است، گفت: در همگرایی باید به سه عنصر توجه کنیم. ۱: عنصر ظرفیت، ۲: عنصر وحدت و ۳: عنصر تکلیف محوری.

وی با تشریح عنصر اول که همان ظرفیت است، تاکید کرد: ظرفیت و امکانات جریان ولایت مدار و جبهه ولایی که به تمام معنا اصولگرایان هستند، ظرفیت بالایی است. ظرفیت اجتماعی جامعه ما برای اصولگرایان بالاترین سرمایه است که جامعه متدین از جمله این ظرفیت های اجتماعی برای اصولگرایان محسوب می شوند.

علم الهدی با تاکید بر اینکه نوسان های سیاسی نباید باعث شود اصولگرایان ظرفیت خود را نادیده بگیرند، گفت: در همه نوسان ها، قرآن به ما وعده داده است که شما بالاترین هستید و جریان های رقیب شما از شما پایین ترند. قرآن نمی گوید شما پیروز هستید بلکه می گوید ظرفیت و وزن شما اهمیت بالایی دارد.

وی، فراز و نشیب های ایجاد شده در یک جریان سیاسی را طبیعی دانست و افزود: طرف رقیب شما نیز همواره دچار این فراز و نشیب ها می شود ولی نشیب های آن نسبت به شما بیشتر است.

امام جمعه مشهد افزود: خداوند می خواهد با یکسری تحولات افراد خالص و مومن را از غیر از کسانی که خلوص دارند جدا کند تا مشخص شود چه کسانی در این فرودها از شما جدا خواهند شد.

وی گفت: با باور کردن این تضمین خدایی دیگر ضعف در ما وجود ندارد و ملاحظه کاری و سازش های منفور در بین ما شکل نمی گیرد.

علم الهدی با اشاره به عنصر دوم یعنی مسئله وحدت و همگرایی، گفت: در مسئله همگرایی باید واقع گرا باشیم چرا که در بین همه جریان ها وحدت اصولگرایی و وحدت ولایت گرایان یک چیز صد در صد قطعی است و چه بخواهیم و چه نخواهیم وحدت در میان ولایت مداران تضمین شده است چرا که محور جریان اصولگرایی در زبان، حرکت و شعاردادن نیست و در چارچوب یک حزب نمی گنجد بلکه محور جریان اصولگرایی در دل است و این دلها به هم وصل است.

خط‌کشی بین اصولگرایان آفت وحدت است

وی به آفات و آسیب های وحدت در جریان اصولگرایی اشاره کرد و گفت: آن چیزی که ما امروز در آن مشکل داریم در آفات و آسیب وحدت است ولی در اصل وحدت مشکل نداریم. آفات آن خط کشی های بین ماست که بگوییم فلان شخص ولایت مدار نیست و من هستم و فلان شخص نخبگی ندارد و باید دنباله رو باشد؛ این مسائل آسیب به وحدت است.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه زمانی جریان اصولگرایی در ابتدای انقلاب در راسش جامعتین بود و امروز هم هست، گفت: جریان های اصولگرایی همواره وقتی تصمیم می گرفتند تایید آن را از این دو جریان روحانی اخذ می کردند و نیروهای تازه کار همواره به عنوان نیروی پیاده برای این جریان به صحنه می آمدند و اصولگرایی فاتح می شد.

علم الهدی افزود: ۳۵ سال از انقلاب گذشته و آن کوچک های قوم امروز بزرگان قوم شده اند و همواره با حفظ عظمت و راهبری این دو جریان روحانیت، امروز به افراد صاحب تاثیر در جریان روحانی و آکادمیک تبدیل شده اند.

وی تاکید کرد: برخی افراد در فتنه ۸۸ در جریان اصولگرایی ریزش کرده اند و حامی جریان رقیب شده اند در واقع این خط کشی ها را آنها القا می کنند و باید امروز بزرگان و اصولگرایان همواره این خط کشی ها در میان جریان اصولگرایی متهم کنند.

امام جمعه مشهد گفت: به عناصری که یک روز اصولگرا بودند و امروز از این جریان ریزش کردند نباید فرصت بدهیم که خط کشی ها را ایجاد کنند و همواره باید به این موضوع توجه داشته باشیم که تشکل های پیشکسوت اصولگرایی از ابتدای انقلاب تاکنون استخوان خرد کرده اند و تجربه اندوخته اند.

علم الهدی گفت: امروز جریاناتی هستند که ۴۰ تا ۵۰ سال است که تبعیتشان از ولایت استمرار دارد و امروز نیز پای ستون نظام یعنی رهبری در یک خط هستند و مسیرشان عوض نشد و همواره اخلاص تجربه شان قابل تقدیر است.

وی با اشاره به عنصر سوم یعنی مسئله تکلیف محوری، گفت: جریان اصولگرایی، جریان تکلیف محور باید باشد و جریان تکلیف محور، قدرت محور نیست و مقام و قدرت برای اصولگرایان مطرح نیست بلکه بحث ما این است که از حرکت حاکمیت اهل بیت و آرمان های آنها دفاع کنیم.

تفاوت جریان تکلیف‌محور و قدرت‌محور

علم الهدی تاکید کرد: تفاوت‌های جریان تکلیف محور و قدرت محور این است که قدرت محوران تا پای شکم و بند شلوارشان می ایستند و همواره شهوت رانی دارند ولی جریان تکلیف محور تا پایان جان می ایستد. اصولگرایی باید تکلیف محور باشد.

آیت‌الله علم‌الهدی وضعیت جریان اصولگرا در عرصه سیاست امروز را با وضعیت امیرالمومنین(ع) در جنگ صفین مقایسه و تصریح کرد: امروز در عرصه سیاست ما وضعیتی داریم که دقیقا علی(ع) در جنگ صفین داشت. جنگ صفین، جنگ با غیرخودی بود، اما جنگ جمل و نهروان جنگی با خودی های منحرف شده بود. در جنگ صفین یک طرف علی(ع) قرار داشت و آن طرف معاویه ای که در زمان صدر اسلام در جبهه کفر پای شتر ابوسفیان بود.

وی گفت: وضعیت ما امروز در عرصه سیاست همان وضعیت جنگ صفین است؛ چراکه جریان مقابل ما یک جریان غیرخودی است.

امام جمعه مشهد تاکید کرد: نظام اسلامی امروز به مثابه یک قلعه ای است که دیوارهای محکمی دارد و دشمن نمی تواند به داخل آن نفوذ کند، آن دیوار، دیوار ولایت است. دروازه های این قلعه، مردم سالاری است که همیشه عوامل دشمن از این دروازه وارد می شوند و وظیفه ما پاسداری از این دروازه است.

آیت‌الله علم‌الهدی تاکید کرد: جریان مقابل ما اندیشه های سیاسی دارد که اگر به قدرت برسد، با دشمن یکی می شود. بنابراین با وجود اندیشه های مختلف امروز اکثریت مطلق با ولایت مداران است.

وی حاشیه‌پردازی‌ها را در عرصه مقابله سیاسی عاملی برای عقب راندن جریان اصولگرا از اهداف خود دانست و افزود: آنچه ما را به عقب می اندازد، حواشی است. ما باید مبنای غیرولایتی را هدف قرار دهیم. در این جبهه شیطان در نقطه فرارگاه نشسته است و هر حرکت سیاسی در مقابل دشمن انجام گیرد، ممکن است افرادی جا بزنند.

امام جمعه مشهد ادامه داد: زمانی که دشمن عملیات تندی را علیه ما انجام می دهد، شیطان مترصد این است که افراد جریانات تکلیف محور را به بیرون پرت کند و باعث ریزش افراد از این جریان شود.

به گزارش خبرنگار مهر، پنج‌شنبه هفته گذشته نیز ششمین کنگره جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با حضور چهره‌های شاخص جریان اصولگرایی از جبهه پیروان خط امام و رهبری و جبهه پایداری و دیگر تشکل‌های مرتبط، در مجتمع سرچشمه (یادمان شهدای هفتم تیر) برگزار شد.

کد N665698

وبگردی