آفتاب
سپهری:

بسته بندی کالا باید برگرفته از هویت و فرهنگ ایرانی باشد

بسته بندی کالا باید برگرفته از هویت و فرهنگ ایرانی باشد

قزوین- معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تولیدکنندگان ایرانی با بسته بندی مناسب متکی به هویت و فرهنگی ایرانی می توانند ضمن توجه به سلیقه مشتری در بازارهای جهانی حضور بیشتری داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه هماهنگی همایش صنعت بسته بندی ظهر پنجشنبه با حضور علی آقا محمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، محمدرضا سپهری معاون وزیر تعاون و رئیس موسسه کار و تامین اجتماعی، مرتضی روزبه استاندار، منوچهر حبیبی معاون عمرانی استانداری، امیدعلی پارسا معاون برنامه ریزی استانداری و جمعی از تولید کنندگان و صادرکنندگان کالا در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد.

محمدرضا سپهری در این نشست گفت: در شرایط کنونی در مرحله توسعه فراگیر قرار داریم که اگر نتوانیم خود را به اقتصاد جهان متصل کنیم با مشکلات جدی در اقتصاد مواجه خواهیم شد.

وی افزود: خوشه های صنعتی پایه های مردم محوری در حوزه اقتصاد هستند . اگر انجمن های صنعت بسته بندی بخوبی شکل بگیرد می توانیم بسیاری از دغدغه ها و نگرانی های خود را برطرف کنیم.

هماهنگی با تغییر رفتار، سلیقه و مصرف مردم ضروری است

سپهری بیان کرد:  امروزه شاهد تغییر نوع مصرف، سلیقه وذائقه مردم جهان هستیم و اگر تولیدکننده ایرانی از این تحول باخبر نباشد و نتواند کالای خود را با جذب مشتری در بازار های جهانی عرضه کند محکوم به شکست است در حالی که با داشتن کالاهای مرغوب قادریم نه تنها از غافله اقتصاد عقب نمانیم بلکه سود بیشتری نصیب خود کنیم.

 معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآورشد: فروش فله ای محصولات ایرانی و عرضه آن در بازارهای جهانی به هویت تولیدکنندگان ما آسیب جدی می زند در حالی که اگر به بسته بندی استاندارد و زیبا توجه کنیم می توانیم سود بیشتری در صادارت کالا به خود اختصاص دهیم.

سپهری گفت: بازاریابی منطقی نیازمند بسته بندی مطلوب است لذا باید به گونه ای حرکت کنیم تا در بسته بندی کالاهای ما فرهنگ، صنایع دستی و سلیقه ایرانی مشهود باشد و جهان بتواند با این برند کالای ایرانی را شناسایی کند.

وی بیان کرد: در بسته بندی باید شرای اب و هوایی، سلیقه مشتری، عدات و فرهنگ ها نیز مورد توجه جدی قرار گیرد و اگر خاصیت کالای ما متناسب با ذائقه و سلیقه مشتری بود مطمئن باشید به ارزش افزوده بیشتری دست خواهیم یافت.

رئیس موسسه کار و تامین اجتماعی یادآورشد: برگزاری جشنواره های ملی و جهانی مانند یک کارگاه آموزشی است که فضای هم اندیشی و رقابت پذیری را بخوبی فراهم می کند که امیدواریم جشنواره برترین ها در صنعت بسته بندی که اسفند ماه امسال در مصلی تهران برگزار خواهد شد بتواند به جلب توجه تولیدکنندگان کشورمان به صنعت بسته بندی نقش موثری ایفا کند.

سپهری اظهارداشت: بسته بندی ایرانی باید از صنایع دستی کشور هم الهام بگیرد و استفاده از هنرهایی مانند زیلو در این صنعت می تواند کاربرد خوبی داشته باشد اما تحقق این امر نیازمند استفاده از طراحان، ایده پردازان خلاق است.

این مسئول گفت: خوشه های صنعتی بهترین فرصت برای تبادل تجربه و دانش افزایی است لذا پیشنهاد می شود با تشکیل پنج گروه برند سازی و بازاریابی، طراحی و چاپ، نیازسنجی مصرف کننده و مشتری، تدوین استانداردها و تحقیق وتوسعه ضمن حرکت منسجم در این بخش برای کیفی سازی صنعت بسته بندی و حضور موفق در بازارهای جهانی  گام بردارید.

وی اضافه کرد: اگر بخواهیم بسته بندی مناسبی را عرضه کنیم باید نیازهای بازار و مصرف کننده مورد توجه قرار گیرد و در این راه حرکت گروهی و منسجم ضروری است تا بتوانیم با استفاده از خرد جمعی در بازارهای جهانی موفق ظاهر شده و اعتماد لازم را کسب کنیم.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهارداشت: کالای ایرانی هویت ایرانی را نشان می دهد لذا در ربسته بندی آن باید دقت شود تا همه استانداردها و جذابیت و کارآیی را داشته باشد تا بتواند با جلب اعتماد مشتری در بازارهای دنیا حضور مداوم داشته باشد.

این مسئول گفت: تنوع در بسته بندی و تسهیل در دسترسی مصرف کننده به کالا حتی برای عرضه محصولات در داخل کشور یک اصل ضروری است که باید مورد توجه قرار گیرد که امیدواریم همانگونه که قزوین در اجرای طرح اقتصاد مقاومتی پایلوت کشور شده در خوشه های بسته بندی هم پیشگام باشد و بتواند مدل مناسبی ارائه کند.

 

 

کد N665654

وبگردی