آفتاب

ارجاع پرونده 5 نیروی پلیس بحرین به دادگاه به اتهام شکنجه و خشونت

ارجاع پرونده 5 نیروی پلیس بحرین به دادگاه به اتهام شکنجه و خشونت

تیم ویژه تحقیقات بحرین اعلام کرد که پرونده پنج تن از نیروهای پلیس که در میان آن‌ها یک افسر هم وجود داشت به اتهام شکنجه و استفاده از خشونت به دادگاه تحویل داده شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، نواف عبدالله حمزة، دادستان رئیس تیم ویژه تحقیقات اعلام کرد که این تیم تحقیقاتی پنج تن از نیروهای پلیس را که در میان آن‌ها یک افسر وجود داشت، پس از انجام تحقیقات و بررسی شکایات مطرح شده علیه آنان مبنی بر شکنجه و استفاده از خشونت به دادگاه کیفری ارجاع داد.

حمزة اعلام کرد که این تیم کسی را که علیه وی جنایت صورت گرفته احضار کرده و این شخص اعلام کرده که از سوی نیروهای پلیس برای گرفتن اطلاعات و اعتراف مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.

وی افزود: تیم تحقیقاتی ویژه با اعزام پزشک خود در حال بررسی میزان آسیب‌های وارد شده به فرد و چگونگی و زمان وقوع این حادثه است.

تیم تحقیقاتی ویژه این پنج نیروی پلیس را به شکنجه بازداشت شدگان برای گرفتن اطلاعات و اعتراف متهم کرد و خواهان مجازات آن‌ها طبق قانون شدند.

دادستان این پرونده اعلام کرد، در این خصوص پرونده 14 شکایت مبنی بر ادعای شکنجه علیه افراد توسط نیروهای امنیتی و برخورد بد با افراد بازداشت شده مطرح شده است.

عبدالله حمزة اعلام کرد که تیم ویژه تحقیقات همواره در حال بررسی شکایات مربوط به شکنجه و سوء رفتار با زندانیان و افراد بازداشت شده است.

انتهای پیام

کد N665630

وبگردی