آفتاب
بیست‌وهشتمین کنفرانس وحدت اسلامی

مولوی عبدالحمید: وحدت یک فریضه و تکلیف است

مولوی عبدالحمید: وحدت یک فریضه و تکلیف است

امام جمعه اهل سنت زاهدان، در نشست عمومی علما و اندیشمندان جهان اسلام درحاشیه کنفرانس وحدت اسلامی، با قدردانی از مقام معظم رهبری به سبب اهمیت و توجه ایشان به مسئله وحدت مسلمانان، گفت: وحدت یک فریضه برای همه مسلمانان است و از نظر عقلانی نیز این مسئله از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی اظهار کرد: در دنیا شاهد هستیم که امت های فهیم و با فرهنگ خواهان وحدت هستند؛ زیرا تفرقه موجب تضعیف آنان می‌شود.

امام جمعه اهل سنت زاهدان با اشاره به موضوع کنفرانس وحدت امسال یعنی چالش‌های پیش روی امت اسلامی، خاطرنشان کرد: چالش هایی که در مسیر امت اسلامی قرار دارد، ندیدن واقعیت های موجود است؛ زمانی که ما واقعیت های موجود را نبینیم، دچار سختی و مشکلات زیادی خواهیم شد.

مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی با بیان اینکه تعصب و غفلت برخی افراد مانع دیدن واقعیت ها می شود، افزود: تفرقه و ناکامی های شورای امنیت و سازمان ملل متحد ناشی از ندیدن همین واقعیت ها است؛ به عنوان مثال حمایت آمریکا و غرب از اسرائیل غاصب و به رسمیت نشناختن فلسطین از جمله این ناکامی‌ها است. فلسطین سرزمین مسلمانان است، اما با این حال اسرائیل با حمایت غرب توانسته است مردم مظلوم این سرزمین را قتل‌عام کند.

وی با تاکید بر اینکه جنگ راه حل مشکلات موجود منطقه نیست، گفت: راه حل این مشکلات، مذاکره و تشکیل گروه‌های ملی و درک یکدیگر است و اندیشمندان شیعه و سنی می‌توانند از طریق گفتمان و بها دادن به یکدیگر تمام مسائل موجود را حل و از تفرقه جلوگیری کنند.

امام جمعه اهل سنت زاهدان ضمن محکوم کردن تروریسم جهانی، به شیعیان و اهل سنت جهان توصیه کرد که با احترام به آزادی و عقاید یکدیگر و درک دیگر مذاهب اسلامی، مشکلات جهان اسلام را حل کنند.

انتهای پیام

کد N665517

وبگردی