آفتاب

آیت‌الله اراکی: در قرآن بر وحدت میان ادیان الهی تاکید شده است

آیت‌الله اراکی: در قرآن بر وحدت میان ادیان الهی تاکید شده است

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: در قرآن کریم نه تنها بر وحدت امت اسلامی، بلکه بر وحدت میان ادیان الهی نیز تاکید شده است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آیت الله محسن اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در گفت‌وگو با برنامه زنده "صبح و امید" شبکه قرآن و معارف اسلامی سیما اظهار کرد: بیست و هشتمین کنفرانس وحدت اسلامی نسبت به ادوار گذشته چندین تفاوت داشت؛ اول از لحاظ حضور شرکت کنندگان نسبت به دورهای گذشته بی نظیر بود و مسئله دیگر اینکه در این دوره از کنفرانش وحدت علاوه بر حضور علما و اندیشمندان سایر اقشار جامعه نظیر احزاب، بانوان و دانشگاهیان نیز حضور دارند.

وی با بیان اینکه ما باید وحدت را در همه سطوح جامعه گسترش دهیم، اظهار کرد: مقوله وحدت موضوعی است که همه اقشار جامعه باید در آن سهیم باشند.

اراکی با تاکید بر اینکه وحدت چیزی است که هم عقلا و هم منابع دینی بر آن تاکید دارند، اظهار کرد: در قرآن کریم نه تنها بر وحدت امت اسلامی تاکید شده است،بلکه بر وحدت میان ادیان الهی نیز تأکید شده است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه جنگ در دنیای امروز به شکل جنگ رسانه ای است، گفت: اصولا تبلیغات و جنگ رسانه ای آتش بیار خونریزی های طائفه ای و جنگ های مذهبی است؛ بنابراین کسانی که در کنفرانس وحدت شرکت می کنند وقتی به کشور های خود بازمی گردند در گفتگو با رسانه های کشورهایشان پیام کنفرانس وحدت را ابلاغ می کنند وقتی این پیام ها ابلاغ و تبیین شد قطعا به نفع وحدت خواهد بود.

آیت الله اراکی درباره کمیته های جدید در کنفرانس وحدت گفت: در کنفرانس وحدت امسال کمیته هایی نظیر بازرگانان و تجار، رسانه ها، دانشگاهیان و احزاب اضافه شده است که در این کمیته ها چالش ها و راهکارها ارائه می شود. برای نمونه در کنفرانس سال گذشته پیشنهاد ایجاد کمیته مساعی حمیده و کمیته بانوان ارائه شد که عملیاتی شده است.

وی پیرامون نقش مردم برای معرفی چهره مهربانتر اسلام گفت: اولین وظیفه ما این است که تحت تأثیر ماشین های تبلیغاتی دشمن قرار نگیریم این تبلیغات با پیشرفته ترین ابزار ها نظیر ماهواره و شبکه های اجتماعی صورت می گیرد که فتنه را در جامعه پمپاژ می کنند.

اراکی با تاکید بر اینکه هیچ مرجع تقلیدی اقداماتی نظیر اهانت به سایر مذاهب اسلامی را تأیید نمی کند، اظهار کرد: در برخی مراسم ها به مقدسات مذاهب اسلامی اهانت می شود در حالیکه هیچ کدام از بزرگان دینی، مراجع تقلید و ائمه اطهار(ع) این رویه را نداشتند.

وی افزود: مردم می توانند نسل جدید را در راستای مسائل تفرقه آمیز توجیه کنند و اگر این کارها صورت گیرد ما می توانیم جلوی جریان های افراطی بایستیم.

انتهای پیام

کد N665497

وبگردی