آفتاب

مقام عراقی: غرب به بهانه مبارزه با تروریسم،به تروریست ها کمک می کند

مقام عراقی: غرب به بهانه مبارزه با تروریسم،به تروریست ها کمک می کند

ایرنا نوشت:

  هادی عامری' رییس سازمان بدر و نماینده پارلمان عراق ضمن محکوم کردن گروه تروریستی داعش که توسط برخی کشورهای غربی -عربی حمایت می شود، گفت: غرب به بهانه مقابله با گسترش تروریسم، به گروه های تروریستی ازجمله داعش و القاعده کمک می کند.

این مقام عراقی در حاشیه کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در تهران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: گروه تروریستی داعش نه تنها شیعیان بلکه سنی ها، ایزیدی ها و دیگر طوایف دینی را مورد حمله قرار می دهد.

وی رژیم صهیونیستی و آمریکا را حامی اصلی گروه تروریستی داعش معرفی کرد و گفت: همانطور که می دانیم زخمی های داعش توسط رژیم صهیونیستی درمان می شوند.

عامری با اظهار تاسف از اینکه عراق و سوریه در حال حاضر به جای مبارزه با رژیم صهیونیستی درگیر مبارزه با داعش هستند، گفت: کشورهای اسلامی باید با وحدت رویه این دو کشور مسلمان را در مقابله با تروریسم و ریشه کن کردن آن یاری کنند زیرا در غیر این صورت برنده اصلی رژیم صهیونیستی است.

وی با اشاره به فتوای آیت الله سیستانی در زمینه مبارزه با داعش گفت: اگر ایشان این فتوا را صادر نکرده بودند، داعش امروز از دیگر کشورها سر در می آورد.

عامری با بی فایده خوانده ائتلاف بین المللی غرب علیه داعش گفت: این امر نیز باری مضاعف بر دوش مردم عراق است. دولت عراق به تنهایی قادر به مبارزه با داعش است همانطور که مناطق جرف الصخر، جلولا، سعدیه و بلد را آزاد کرد، می تواند داعش را از خاک عراق بیرون براند.

وی از شرکت کنندگان در کنفرانس وحدت اسلامی خواست ضمن حفظ وحدت و یکپارچگی، برای ریشه کن کردن داعش تلاش کنند.

4949

کد N665472

وبگردی