آفتاب

نیروهای ائتلاف تحت رهبری آمریکا 5000 بمب علیه داعش شلیک کرده‌اند

نیروهای ائتلاف تحت رهبری آمریکا 5000 بمب علیه داعش شلیک کرده‌اند

پنتاگون مدعش شد:‌ هواپیماهای تحت رهبری آمریکا در حملات هوایی علیه شبه نظامیان داعش در عراق و سوریه، نزدیک به 5000 بمب شلیک کرده‌اند و به بیش از 3000 هدف از جمله تانک‌ها خسارت زده و یا آنها را تخریب کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از شبکه خبری العربیه، این آمار جدید که توسط ارتش آمریکا منتشر شده نشان دهنده افزایش میزان حملات هوایی است که از اوت سال جاری میلادی آغاز شده است.

از زمانی که حملات هوایی ائتلاف بین‌المللی در عراق در اوت و در اواخر سپتامبر سال 2014 میلادی در سوریه آغاز شد، هواپیماهای آمریکا و متحدانش 58 تانک، 184 خودروی زرهی هاموی، 303 کامیون، 26 خودروی زرهی و 394 خودروی دیگر را مورد اصابت بمب قرار دادند.

اکثر این خودروها که ساخت آمریکا هستند توسط شبه نظامیان داعش در پی عقب نشینی ارتش عراق تصرف شده بودند. افسران ارتش آمریکا نتوانستند بگویند که چه تعداد هدف خسارت دیده و یا نابود شده است اما سرهنگ استیون وارن سخنگوی ارتش آمریکا به خبرنگاران گفت: مطمئنم که میزان تخریب این اهداف بسیار بالاست.

هنوز مشخص نیست که داعش چه تعداد تانک یا خودروی دیگر در زرادخانه‌های خود پس از این حملات هوایی در اختیار دارد.

این سخنگوی ارتش آمریکا افزود: ارتش نمی‌خواهد درصد دقیق تسلیحات و یا خودروهای داعش که نابود شده‌اند را اعلام کند چرا که ما نمی‌خواهیم دشمنانمان متوجه شوند ما چه اطلاعاتی درباره آنها داریم.

این مقامات افزودند: آمریکا و متحدان غربی و عربی‌اش تاکنون 1676 حمله صورت داده و 4775 بمب پرتاب کرده است.

فرماندهان آمریکایی گفتند: این حملات پیشروی گروه داعش در عراق را متوقف کرده است. این آمار یک روز پس از آن منتشر شد که مقامات آمریکایی برای اولین بار گفتند که آنها در حال بررسی دست‌کم دو رویدادی هستند که در آن غیرنظامیان به دنبال حملات هوایی در عراق و سوریه، کشته شده‌اند.

انتهای پیام
کد N665443

وبگردی