آفتاب
رییس دفتر مقام معظم رهبری:

چقدر باید بگذرد تا افرادی مثل آیت‌الله مهدوی‌کنی پرورش یابند

چقدر باید بگذرد تا افرادی مثل آیت‌الله مهدوی‌کنی پرورش یابند

رییس دفتر مقام معظم رهبری گفت:‌ امروز کشورهایی که خود را مهد تمدن می‌دانند و فریادشان گوش فلک را در دفاع از حقوق بشر کر کرده است سیاه‌پوستان را به جرم رنگ پوست‌شان در وسط خیابان می‌کشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی در مراسم معارفه آیت‌الله احمد محسنی گرکانی به عنوان تولیت جدید حوزه علمیه مروی با تبریک میلاد حضرت رسول(ص) و امام جعفر صادق (ع) گفت:‌ حضرت باریتعالی‌ درباره شخصیت گل سرسبد عالم هستی فرمود: "لولاک و ما خلقت الافلاک".

وی با اشاره به جملات حضرت امیرالمومنین (ع) در وصف پیامبر عظیم‌الشان اسلام گفت: در نهج‌البلاغه جملات زیبایی از امیرالمومنین در خصوص پیامبر مکرم اسلام ثبت است. یکی از این جملات زیبا "طبیب دوار بطبه" پیامبر حبیبی بود که در مطب نمی‌نشست که مریض به ایشان مراجعه کند بلکه به دنبال شفای مریض در کوچه و خیابان می‌رفت. اما متاسفانه امروز یکی از تهمت‌های ناروا دشمن‌های قسم خورده اسلام به آن حضرت و دین و آیین ایشان، خشونت است.

وی ادامه داد: با این که دشمنان اسلام خود مصداق اتم و اکمل خشونت و وحشی‌گری در جهان هستند، ولی حضرت ختمی مرتبت و اسلام را ناجوانمردانه آماج تهمت‌های خود قرار داده‌اند. در حالی که در اسناد خودشان آمده است که یک زندانی را به مدت 180 ساعت در زندان سرپا نگه داشته‌اند و به او حتی اجازه خواب هم نداده‌اند. در کشوری که خود را مهد تمدن می‌داند و فریادش گوش فلک را برای رعایت حقوق بشر در جهان پر کرده‌ است سیاه‌پوستان را در وسط خیابان به جرم رنگ سیاهشان می‌کشند.

وی با تبیین رحمت و گذشت حضرت رسول اکرم (ص) گفت: این رفتار مدعیان حقوق بشر در عصر حاضر در حالی است که پیامبر ما مسلمانان پس از فتح مکه و در حالی که یکی از مسلمانان فریاد می زد امروز روز انتقام است فرمودند امروز روز گذشت و چشم‌پوشی است و مشرکان و معاندان اسلام از جمله ابوسفیان و اعوان و انصارش را آزاد کرده‌اند.

وی ادامه داد: چقدر بی‌انصافی است که پیامبر رافت و رحمت اسلام امروز این گونه ناجوانمردانه به خشونت‌گرا متهم می‌شود.

وی با اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی گفت: ما رسوایی‌هایی که مدعیان حقوق بشر در بوسنی مرتکب شدند را فراموش نکرده‌ایم. همچنین جنایت‌های این سگ دست‌آموز استکبار در فلسطین را از یاد نبرده‌ایم. وحشیان صهیونیستی در روز روشن با بیل مکانیکی خانه را بر سر خانواده فلسطینیان خراب می‌کنند و هیچ کس هم هیچ حرفی نمی‌زند. تمدن امروز بشر اینچنین است. قربان پیامبر (ص) باید بروم که وقتی جنگ می‌کرد به سپاهش می‌گفت که حتی مراقب اشجار هم باشند.

وی در ادامه با اشاره به ویژگی‌هایی حضرت امام جعفر صادق(ع) گفت: شیعیان به امام صادق (ع) افتخار می‌کنند. ایشان در دوران خفقان با استفاده از شرایط به وجود آمده حقایق دین را برای مردم بیان کرده‌اند و 4 هزار شاگرد تربیت کرده‌اند که هر یک از این شاگردان بسان یک خورشید در جهان اسلام تلالو می‌کنند.

رییس دفتر مقام معظم رهبری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ویژگی‌های مرحوم مهدوی‌کنی گفت: تواضع، مردمداری، علم، نورانیت و مسئولیت‌پذیری در انجام مسئولیت‌های خطیر از جمله ویژگی‌هایی بود که مرحوم آیت‌الله مهدوی‌کنی را به عنوان شخصیتی کم نظیر مطرح کرد. بسیار سخت است که در دوران پر آشوب دوران ابتدای انقلاب که البته با یاری امام (ره) انجام گرفت بتوان در بهترین وجه از پس مسوولیت‌های سنگین برآمد. جای ایشان امروز واقعا خالی است. چند روزگار باید بگذرد تا افرادی مثل ایشان پرورش یابند خسارت فقدان امثال ایشان برای ما بسیار است. این روزها بزرگان یکی پس از دیگری از دست‌مان می‌رود. مرگ یک عالم برابری می‌کند با مرگ یک قبیله و حتی تحمل مرگ چند هزار نفر و آیت‌الله مهدوی کنی چنین ویژگی داشت و ما ان‌شاء‌الله در جوار رحمت الهی متنعم به نعمات بهشتی باشد.

وی با یادآوری حضورش در مدرسه مروی در دهه 50 گفت: بنده 40 سال قبل به مدرسه مروی آمدم و دیگر تا امروز به اینجا سر نزده بودم ولی امروز پس از 40 سال آثار مدیریت 30 ساله آیت‌الله مهدوی‌کنی را به چشم دیدم. طلاب عزیز این را بدانید که امکانات به این سادگی‌ها به دست نمی‌آید. بنیانگذار مدرسه مروی یعنی آیت‌الله مروی با زحمت و اخلاص زیادی این مدرسه را بنیان گذاشت و این مدرسه هم امروز به عنوان شناسنامه تهران شناخته می‌شود.

گلپایگانی تصریح کرد: امروز جمهوری اسلامی و این نظام مقدس در دست ما شدیدا نیازمند عالم مهذب و دانشمند اسلام‌شناس در آینده است. افراد مختلفی از سراسر جهان از ما می‌خواهند به آنان عالم اسلامی معرفی کنیم.

وی ادامه داد: این را نباید از یاد برد که شیعه پس از حکومت اسلامی ایران در جهان شناخته شد مخصوصا طی سالهای اخیر، موج تشرف به مذهب تشیع امروز الی ماشاء‌الله است به نحوی که در دنیا موجب نگرانی مستکبران شده است و آنان دلارهای‌شان را صرف مقابله با این موج به پا خواسته می‌کنند اما نمی‌توانند موفق شوند.

رییس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به جمله‌ای از حکم تولیت آیت‌الله محسنی گرکانی گفت: در فرازی از حکم مقام معظم رهبری که برای انتساب آیت‌الله محسنی گرکانی صادر شده است آمده "با معرفت به مقام علمی و تقوایی آن جناب" همانطور که می‌دانید یک کلمه بزرگان معنا و مفهوم بسیاری دارد و بنده طی دوران طولانی که با آیت‌الله محسنی گرکانی در ارتباط بودم جز علم و تقوا از ایشان ندیدم.

حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی ادامه داد: آیت‌الله محسنی گرکانی دومین مقام عالی دستگاه قضایی از این که چنین شخصیتی این مسئولیت را پذیرفته است، تشکر می‌کنم.

وی خطاب به فرزند آیت‌الله مهدوی‌کنی از ایشان درخواست کرد تا به همراه طلاب و علما حوزه علمیه مروی زیر بازوی تولیت جدید را بگیرند.

انتهای پیام

کد N665331

وبگردی