آفتاب
موسوی‌نژاد:

کاهش قیمت نفت تاثیر منفی شدیدی بر بودجه خواهد داشت

کاهش قیمت نفت تاثیر منفی شدیدی بر بودجه خواهد داشت

عسلویه - رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: کاهش قیمت نفت تاثیر منفی شدیدی بر بودجه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید مهدی موسوی نژاد صبح پنجشنبه در حاشیه بازدید اعضای کمیسیون انرژی مجلس از فازهای پارس جنوبی اظهار داشت: پارس جنوبی به عنوان قطب اقتصادی و انرژی کشور نقش بسیار مهمی در تامین سبد انرژی کشور دارد.

وی ادامه داد: مجلس حمایت لازم را از اجرای طرح‌های توسعه‌ای پارس جنوبی خواهد داشت و تلاش داریم تا با تزریق اعتبارات مورد نیاز شاهد اجرای هر چه سریع‌تر این فازها و بهره‌برداری از آنها باشیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نشست بسیار خوبی بین اعضای کمیسیون انرژی مجلس و همچنین مسئولان وزارت نفت برگزار شد و مشکلات در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه بهره‌برداری از میادین مشترک نفتی و گازی باید در اولویت طرح‌ها باشد، خاطرنشان ساخت: کمیسیون‌های برنامه‌ و بودجه و کمیسیون انرژی مجلس نیز همکاری لازم را در این زمینه خواهند داشت.

حجت‌الاسلام موسوی‌نژاد تاکید کرد: هر روز که این فازها دیرتر به بهره‌برداری برسند خسارات زیادی را برای اقتصاد کشور خواهد داشت و لازم است که در این زمینه تلاش شود تا این میادین هر چه سریع‌تر به بهره برداری برسند.

وی با بیان اینکه تصمیمات خوبی در کمیسیون انرژی و تلفیق مجلس شورای اسلامی برای توسعه فازهای پارس جنوبی صورت گرفته است، اذعان داشت: بازدیدهایی را از این فازها داشتیم و مشکلات در این فازها بررسی شد.

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به راه‌اندازی بخش‌هایی از پارس جنوبی در روزهای آینده، اذعان داشت: سکوی فاز 12 پارس جنوبی به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی در ارتباط با سوال یکی از خبرنگاران در ارتباط با تاثیرات منفی کاهش قیمت نفت، تاکید کرد: 73 هزار میلیارد تومان از اعتبارات کشور از منابع نفتی تامین می‌شود که کاهش قیمت نفت تاثیر منفی شدیدی بر بودجه خواهد داشت.

کد N665264

وبگردی