آفتاب
حدادعادل در همایش وحدت اصولگرایان:

کسانی که قدرت و رسانه دارند، می‌خواهند رفتارهای زشت گذشته را تکرار کنند

کسانی که قدرت و رسانه دارند، می‌خواهند رفتارهای زشت گذشته را تکرار کنند

مردم صداقت و بی‌صداقتی را از ورای تبلیغات تشخیص می‌دهند، مردم ممکن است برای شش ماه تا یکسال گرفتار تبلیغات شوند ولی آرام آرام متوجه خواهند شد

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت: کسانی که قدرت و رسانه دارند حالا می‌خواهند رفتارهای گذشته را ادامه دهند، اما مردم خیلی زودتر می‌فهمند و واکنش نشان می‌دهند ما می‌بینیم که آنها با تیترزدن‌ها می‌خواهند جنجال‌آفرینی و رفتارهای زشت را تکرار کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، غلامعلی حداد عادل در پنجمین همایش وحدت اصولگرایان که از صبح امروز در سالن اجتماعات مصلی امام خمینی در حال برگزرای است، طی سخنانی گفت: من تصور می‌کنم دو نگرش و روش در جامعه ما وجود دارد، نگرش اول این است که عده‌ای معتقدند انقلاب کاری در سال 57 بود که حالا تمام شده و چیزی به عنوان تداوم انقلاب وجود ندارد، هرچند که ممکن است این عده به این صراحت این مسائل را نگویند ولی در نحوه گفتار و کردارشان این مسئله تشخیص داده می‌شود.

وی ادامه داد: آنها می‌گویند به دنیای غرب و نیروهای استکباری باید خوشبین بود و باید به عادی‌سازی روابط پرداخت و مرتبا می‌گویند باید به باشگاه قدرت جهانی که آمریکا آن را مدیریت می‌کند، بپیوندیم و به ارزش‌های بین‌المللی تمکین کنیم. کتابی در تبیین برنامه چهارم توسعه نوشته شده بود که با اعتراضات جمع شد و باید آن را پیدا کنیم و با هزینه خودمان چاپ کنیم و به دوستان اصولگرا بدهیم. من آن کتاب را تورق کرده‌ام و حتی یک بحث از انقلاب اسلامی در آن نیست و باید با ذره‌بین به دنبال مباحث انقلاب بود اما سرشار از اتصال به غرب است که می‌خواهم بگویم این مسائل توسط این جریان تئوری شده و در روزنامه‌ها و رسانه‌هایشان این مطالب سرشار است.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس با اشاره به دیدار سال گذشته نمایندگان مجلس با رهبر انقلاب تصریح کرد: من این دغدغه را در بیانات رهبری احساس کرده‌ام. ایشان در آن جلسه تلاششان این بود که به نمایندگان بگویند فکر نکنید انقلاب تمام شده و شور و آرمان‌گرایی انقلاب را کنار بگذارید.

حداد عادل در خصوص نگرش دومی که در جامعه وجود دارد، خاطرنشان کرد: نگرش بعدی این است که عده‌ای معتقدند که انقلاب فرآیندی مستمر و دائمی است که فلسفه وجودی‌اش در شعار «استقلال،‌ آزادی، جمهوری اسلامی » متبلور شده و فقط متعلق به سال 57 و 58 نیست.

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه این شعارها هر کدام در برهه‌ای به نحوی ظهور و بروز دارند، ابراز داشت: ما باید همواره به استقلال بیاندیشیم که این استقلال یک روز در جبهه‌هاست و یک روز اصرار به حقوق حقه ملت در انرژی هسته‌ای و داشتن سانتریفیوژهاست.

وی با تاکید بر اینکه پذیرفتن حرف زور با شعار استقلال منافات دارد، یادآور شد: زورگویی پایان ندارد رهبری حرفشان این است تا مادامی که در جمهوری اسلامی ایران ذره‌ای هویت برای مقابله با استکبار وجود دارد، استکبار عقب‌نشینی نمی‌کند و قانع نمی‌شود.

رئیس مجلس هفتم با بیان اینکه انقلاب اصولی دارد که ما با آن اصول وداع نمی‌کنیم، عنوان کرد: اصولمان را امام راحل پایه‌گذاری کرده و رهبری این راه را هدایت و مهندسی کرده‌اند. اینکه امام(ره) می گوید من یک موی کوخ‌نشینان را به کاخ‌نشینان نمی‌دهم یک اصل است. این اصولی است که امام(ره) با آنها مردم را جذب کرده و اسلام امام(ره) مانند اسلام شیخ‌نشینان عرب نیست و رهبری هم این ارزش‌ها را مدون و اصولگرایی را تعریف کرده‌اند.

حداد عادل ایمان، اخلاق، اعتقاد به حکومت اسلامی، تلاش در جهت تشکیل حکومت اسلامی، تکیه نکردن به بیگانه و دشمن، ‌حق طلبی، اعتقاد به خدا و اعتماد به نیروی مردم و جهاد علمی را از اصول اصولگرایی از نگاه رهبر انقلاب برشمرد و افزود: اگر در عالم تبلیغات این اصول را افراط‌گرایی بدانند ما که نباید از میدان به‌در شویم؛ چراکه ما آنها را افراط نمی‌دانیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه مردم صداقت و بی‌صداقتی را از ورای تبلیغات تشخیص می‌دهند، بیان کرد: مردم ممکن است برای شش ماه تا یکسال گرفتار تبلیغات شوند ولی آرام آرام متوجه خواهند شد. شما در سال 88دیدید که چقدر حرف‌های قشنگ زدند ولی همین مردم در 9 دی حماسه آفریدند. 9 دی برهان و جلوه‌ای از آگاهی و بصیرت مردم است. شما به سال 76 تا 84 نگاه کنید که چقدر حرف‌های زیبا به زبان آمد ولی رفتارهای زشت دیده شد.آنقدر جنجال شد که مردم در سال 84 به فضای آلوده و درهم آن سال‌ها واکنش نشان داد.

وی اضافه کرد: کسانی که قدرت و رسانه دارند حالا می‌خواهند همان رفتارها را ادامه دهند، اما مردم خیلی زودتر می‌فهمند و واکنش نشان می‌دهند ما می‌بینیم که آنها با تیترزدن‌ها می‌خواهند جنجال‌آفرینی و رفتارهای زشت را تکرار کنند.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس در بخش دیگری از صحبت‌هایش با بیان اینکه اصولگرایان باید با درک عمیق و دقیق از شرایط وحدت داشته باشند، تاکید کرد: شرایط کشور ما با گذشته فرق کرده و ما باید با توجه به شرایط امروز تصمیم بگیریم مهم پیروزی بنده و تشکل بنده نیست؛ بلکه مهم پیروزی اصولگرایی است و اگر نیت‌مان این باشد که بعد از انتخابات بگوییم بنده و دوستان بنده بیشتر رای آورده‌ایم، موفق نخواهیم شد، اما اگر قید اتصالات تشکیلاتیمان را بزنیم، لطف خدا شامل حالمان می‌شود.

 

کد N665225

وبگردی