آفتاب

القاعده در پی ترور سردبیر شارلی ابدو بود/ سه روز عزای عمومی در فرانسه

القاعده در پی ترور سردبیر شارلی ابدو بود/ سه روز عزای عمومی در فرانسه

اعلام سه روز عزای عمومی در فرانسه و افزایش تدابیر امنیتی در پاریس از جمله آخرین اخبار مرتبط با حمله تروریستی در فرانسه است.

به گزارش خبرگزاری مهر، رویترز در گزارشی با اشاره به اعلام سه روز عزای عمومی در فرانسه از سوی فرانسوا اولاند رئیس جمهوری این کشور در پی کشته شدن 12 نفر بر اثر حمله تروریستی به دفتر مجله شارلی ابدو گزارش داد که پرچم‌ ها به مدت سه روز در سراسر این کشور نیمه افراشته خواهند بود.

اولاند اتحاد فرانسه را بهترین سلاح معرفی کرد و گفت هیچ چیز نمی‌ تواند بین ما تفرقه بیندازد و هیچ چیز نباید ما را از یکدیگر جدا کند. آزادی همیشه قوی تر از بربریت بوده است.

رسانه ها همچنین مطالبی را در این زمینه منتشر کردند که "استفان شاربنیه" سردبیر مجله شارلی ابدو فرانسه از دو سال قبل در لیست شاخه یمنی القاعده قرار داشته است.

خبر دیگر اینکه پلیس فرانسه تدابیر امنیتی را در پی حمله تروریستی به پاریس و کشته و زخمی شدن دهها نفر تقویت کرد.

خبرگزاری فرانسه در گزارشی با اشاره به شناسایی هویت عاملان حادثه پاریس، حمله پلیس به محل احتمالی حضور مظنونین در شهر رمیس و تسلیم شدن یکی از مهاجمین در دفتر نشریه "شارلی ابدو" گزارش داد که "حمید مراد" جوانترین مظنون این گروه خود را تحویل نیروهای پلیس داده است.

بر اساس این گزارش  مظنونین این حادثه سه جوان 32، 34  و 18 ساله هستند. هنوز "سعید کواچی" و "شریف کواچی" دو مظنون دیگر که متهم به حمله به دفتر مجله "شارلی ابدو" هستند، متواری بوده اما  محل سکونت و استقرار آنها شناسایی شده است.

نیروهای پلیس به محلی در شهر "رمیس" واقع در شمال شرق فرانسه یورش برده و عملیات جستجو برای یافتن عاملان این حادثه همچنان در جریان است.

هویت این افراد پس از آن مشخص شد که پلیس در اتومبیل مسروقه به جا مانده از مهاجمین، یک کارت شناسایی را کشف کرد که به نظر می‌ رسد یکی از مهاجمین در خودرو جا گذاشته است.

کد N665166

وبگردی