آفتاب
مقتدایی:

مجمع نمایندگان چالش‌ها را شناسایی می کند

مجمع نمایندگان چالش‌ها را شناسایی می کند

اصفهان - رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان گفت: مجمع نمایندگان استان اصفهان چالش‌ها و مشکلات استان اصفهان را شناسایی و در جهت رفع آنها مسئولان ملی را برای آشنایی و حل آنها فرامی خواند.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس مقتدایی شامگاه چهارشنبه در جلسه مشترک کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اصفهان با اشاره به فعالیت مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این مجمع تمام توان و ظرفیت خود را برای شناخت بحران‌ها و چالش‌های استان بکارگرفته و برای حل آنها برنامه ریزی کرده است.

وی دعوت از مسئولان ملی برای حل بحران‌‌های استان اصفهان را از اقدامات مجمع نمایندگان استان دانست و بیان داشت: از این رو با حضور مسئولان در استان مسئولان نه تنها با مشکلات استان آشنا می‌شوند بلکه نظر خود را برای حل آنها نیز بیان می‌کنند و در سطح ملی نیز پیگیر حل مشکلات خواهند بود.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان با بیان اینکه طی سال‌های گذشته بسیاری از فرصت‌های پیشرفت و توسعه از کشور و به ویژه استان اصفهان گرفته شده است، ادامه داد: از این باید توجه داشته باشیم که تمام توان خود را از بهترین بهره‌برداری از زمان داشته باشیم.

وی با بیان اینکه عدم توجه به گذر زمان یکی از عناصر شکل‌گیری بحران است، افزود: اگر برای زمانی که در اختیار داریم برنامه ‌ریزی نکنیم به جایی می‌رسیم که دیگر زمانی برای انجام وجود دارد و بحران حادث می‌شود، و خیلی از وقت‌ها بحران‌ها در طول زمان ایجاد می‌شود و در یکجا خود را نشان می‌دهد.

مقتدایی تهدید را از دیگر عناصر شکل‌گیری بحران اعلام کرد و ادامه داد: برخی از مشکلات موجود در حال حاضر تهدید نیستند و چنانچه به آنها بی توجهی شود به نقطه بحران خواهند رسید و در آینده برای حل آن باید هزینه‌های زیادی پرداخت شود که آلودگی هوا و ورود ۵۰۰ تن گوگرد در هوای اصفهان به واسطه فعالیت نیروگاه‌ها از جمله تهدیدهایی است که به مرور زمان به بحران تبدیل شده است.

وی پیش‌بینی مناسب شرایط ایجاد شده در آینده را نیز از دیگر الزامات جلوگیری از ایجاد بحران‌ دانست و افزود: خیلی از مشکلاتی که ممکن است در آینده ایجاد شود قابل پیش‌بینی است و چنانچه پیش‌بینی نشود به حوادث غیر مترقبه خواهیم رسید.

کد N665091

وبگردی