آفتاب
مادورو در دیدار با رئیس‌جمهوری چین:

ونزوئلا یک جمهوری قدرتمند است

ونزوئلا یک جمهوری قدرتمند است

رئیس جمهوری ونزوئلا تصریح کرد که این کشور مفاهیم جمهوری خود را دنبال می‌کند، اما این مفاهیم با روش «نئولیبرال» که اروپا و بسیاری دیگر از کشور‌ها را به ورطه نابودی کشانده است، تفاوت دارند.

رئیس‌جمهوری ونزوئلا که برای دیدار با «شی جین پینگ» همتای چینی خود به این کشور سفر کرده است، گفت که ونزوئلا یک جمهوری قدرتمند در آمریکای لاتین است.

به گزارش ایلنا به نقل از پرنسالاتینا، «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا در دیدار با همتای چینی خود در پکن، با اعلام اینکه کشورش یک جمهوری قدرتمند در قاره آمریکا است، گفت که جمهوری تنها راه دستیابی به رشد و پیشرفت است.

در همین راستا، رئیس‌جمهوری ونزوئلا تصریح کرد که این کشور مفاهیم جمهوری خود را دنبال می‌کند، اما این مفاهیم با روش «نئولیبرال» که اروپا و بسیاری دیگر از کشور‌ها را به ورطه نابودی کشانده است، تفاوت دارند.

وی افزود که ونزوئلا با منابع سرشار نفت و گاز، از این توانایی برخوردار است که آینده اقتصادی و اجتماعی خود را تضمین کند.

مادورو با تکذیب هرگونه مشکل اقتصادی شدید در ونزوئلا، اعلام کرد که با تمام توان خود برای دفاع از قیمت واقعی نفت خام تلاش می‌کند.

«هونگ لی» سخنگوی وزارت خارجه چین با اعلام این‌که پکن از تاثیر سقوط قیمت نفت بر اقتصاد ونزوئلا آگاه است، گفت که همکاری‌های اقتصادی با این کشور بدون هیچ گونه مشکلی پیش می‌رود.

لی افزود که همکاری‌های اقتصادی دوجانبه به عنوان پشتوانه‌ای محکم و با اهمیت در راستای اجرای پروژه‌های جدید محسوب می‌شوند.

کد N665030

وبگردی