آفتاب

اعتراضات به بازداشت علی سلمان در بحرین وارد یازدهمین روز خود شد

اعتراضات به بازداشت علی سلمان در بحرین وارد یازدهمین روز خود شد

افزایش درگیری‌ها میان نیروهای امنیتی بحرین و صدها تن از معترضان به بازداشت شیخ علی سلمان، رهبر جمعیت الوفاق به زخمی شدن ده‌ها تن از مخالفان، آن هم مقابل منزل وی منجر شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری المیادین، پس از اعلام تمدید بازداشت شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت الوفاق توسط دادستانی کل درگیری‌ها همچنان در بحرین ادامه دارد.

پس از اعلام حبس مجدد شیخ علی سلمان به مدت 15 روز آن هم به بهانه انجام تحقیقات لازم خشم و عصبانیت مخالفان بحرینی بالا گرفت که معترضان به این حکم با تجمع و تظاهرات در مناطق مختلف کشور از جمله مقابل منزل شیخ سلمان خواهان آزادی وی شدند.

جمعیت الوفاق اعلام کرد: دولت به جز خشونت و استفاده از زور و کشتار مردم راه و روش دیگری ندارد.

ده‌ها تن از مخالفان بحرینی، پس از تلاش نیروهای امنیتی برای پراکنده کردن آن‌ها مقابل منزل شیخ علی سلمان، مجروح شدند.

اعتراض‌های مخالفان در خیابان‌های بحرین به ویژه در پایتخت به شدت بالا گرفته است.

شیخ محمد الفریضی از نزدیکان به شیخ عیسی قاسم اظهار کرد: تشویق مردم برای پیوستن به جنبش‌های اصلاح طلب تاثیر بسیار زیادی در روند تغییر در کشور دارد و خشونت مقامات را در پی خواهد داشت.

عبدالله الشملاوی، وکیل شیخ سلمان گفت: با توجه به چهار اتهامی که به شیخ سلمان نسبت داده شده مجازات وی به زندان منتهی می‌شود و ادامه تحقیقات در این خصوص به معنای ارجاع پرونده وی به دادگاه است.

شملاوی آزادی هرچه سریعتر موکل خود را خواستار شد چرا که هیچ دلیل قانع کننده و منصفانه‌ای برای ادامه بازداشت وی وجود ندارد.

بحرین 11 روز شاهد اعتراضات گسترده مردم، فعالان و عالمان بوده که نیروهای امنیتی بحرین با استفاده از خشونت خواهان پراکنده کردن آن‌ها شدند.

انتهای پیام

کد N665022

وبگردی