آفتاب
آیت‌الله اراکی:

اقتدار کشورهای اسلامی در وحدت آن‌هاست

اقتدار کشورهای اسلامی در وحدت آن‌هاست

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: اقتدار کشورهای اسلامی در وحدت و یکپارچگی آنهاست.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آیت‌الله محسن اراکی در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری چهارشنبه اظهار کرد: نفع کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله عربستان وحدت با ایران است و اگر سیاستمداران امروز این کشورها سخن ما را نپذیرند نسل‌های بعدی این را خواهند پذیرفت.

عربستان به‌جای توطئه چینی علیه ایران رابطه‌اش را تقویت کند

وی گفت: عربستان به جای اینکه با آمریکا درباره قیمت نفت برای ضربه زدن به ایران یک دست شود روابط اقتصادی خود را با کشورهای اسلامی از جمله ایران تقویت کند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: کشورهایی که با جمهوری اسلامی ایران همراهی کردند و رابطه دارند از این رابطه نفع برده‌اند.

اراکی گفت: تهدید کشورهای عربی صهیونیستها هستند و اگر رژیم اشغالگر قدس امروز دستش به جزیره العرب برسد آن را اشغال می‌کند.

وی گفت: غربی‌ها به‌ویژه آمریکایی‌ها و انگلیسی ها از ترفند ایران هراسی می خواهند عربها به صهیونیست‌ها نظر مثبت داشته باشند.

علیرغم سابقه بعضی کشورهای عربی، ایران اهل دشمنی با این کشورها نیست

وی گفت: اگر ایران اهل دشمنی با کشورهای عربی بود و می‌خواست تلافی کند به آن‌ها می گفت که در هشت سال جنگ تحمیلی از همکاری این کشورها با صدام رنج کشیده است و آنها در به خاک وخون کشاندن جوانان ایران کمک کرده‌اند.

اراکی افزود: اگر ملتی هویت مستحکمی داشته باشد و در مقابل هجوم دشمن از هم نپاشد و سرسختانه مقاومت کند به سعادت می‌رسد.

وی گفت: باید اکنون اسلام و جامعه اسلامی دوره امیرالمومنین (ع) را ایجاد کنیم تا زمینه ظهور امام عصر (عج) فراهم شود.

وی گفت: آمریکایی‌ها حوادثی مانند 11 سپتامبر را ایجاد کردند که بگویند همه مسلمانان از جمله مقاومت مردم فلسطین تروریست هستند.

وی گفت: اینکه مقاومت فلسطین را تروریست معرفی می کنند برای جلوگیری از ادامه روند پیروزی‌های ملت فلسطین است.

اراکی با اشاره به تربیت جنایتکاران به‌وسیله علمای وهابی در زندان‌های کشورهای غربی گفت: غربی‌ها تبلیغات بسیاری کردند که اسلام را دین آدم کشی، خشونت و جنایت معرفی کند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی هدف از برگزاری بیست و هشتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی را فراهم کردن زمینه دیدار میان امت‌های اسلامی، تبیین خطراتی که به‌وسیله فتنه‌انگیزی در کشورهای اسلامی هویت اسلامی را هدف قرار داده است و معرفی اسلام به عنوان دین رحمت و برادری و صلح دوست بیان کرد.

انتهای پیام

کد N664993

وبگردی