آفتاب
دیدار امیرعبداللهیان با ژیرو

تأکید ایران و فرانسه بر دستیابی به راه حل سریع انتخاب رییس‌جمهوری لبنان

تأکید ایران و فرانسه بر دستیابی به راه حل سریع انتخاب رییس‌جمهوری لبنان

در دیدار ژان فرانسوا ژیرو مدیر خاورمیانه و شمال افریقای وزارت خارجه فرانسه با حسین امیرعبداللهیان ، آخرین تحولات کشورهای منطقه از جمله لبنان سوریه ، یمن و عراق مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این دیدار طرفین با تاکید بر حمایت از روند سیاسی جهت حل و فصل مسائل منطقه ای و دستیابی به راه حل سریع موضوع انتخاب رئیس جمهور لبنان ، ضرورت مساعدت و همراهی کشورهای دوست لبنان در نزدیک نمودن دیدگاه های طیف های سیاسی این کشور را خاطرنشان کردند.

همچنین ضمن حمایت از گفتگوهای نمایندگان حزب الله با جریان المستقبل لبنان بر این نکته تاکید شد که کمک به بهبود شرایط فعلی لبنان تنها از طریق توافق و اجماع گروه های سیاسی این کشور ، میسر است.

در این دیدار دو طرف ضمن ابراز نگرانی نسبت به گسترش جریان های تکفیری و تروریستی در منطقه ، بر ضرورت توجه جدی به بحران های منطقه ای از جمله اوضاع بحرین، تاکید کردند.

دو طرف دستگیری شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین را مغایر تعهدات و اظهارات دیپلماتیک مقامات دولت بحرین دانستند و بر ضرورت گفتگوی ملی واقعی به عنوان مهمترین راهکار سیاسی، تاکید کردند .

طرفین تاکید کردند بحران سوریه صرفا راه حل سیاسی دارد و ضمن بررسی اوضاع یمن ، ضرورت مبارزه با فساد و تروریسم نیز مورد تاکید قرارگرفت.

در پایان این دیدار توافق شد مشورت و رایزنی میان دو کشور در خصوص مسائل منطقه خاورمیانه ، استمرار یابد.

انتهای پیام

کد N664917

وبگردی