آفتاب

دیدار مدیرکل سیاسی وزارت امور خارجه آلمان با امیرعبداللهیان

دیدار مدیرکل سیاسی وزارت امور خارجه آلمان با امیرعبداللهیان

در ملاقات روز چهارشنبه فونت گوتزه و هیات همراه با معاون وزیر خارجه کشورمان در تهران آخرین تحولات غرب آسیا مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دو طرف در این دیدار اوضاع سوریه، عراق، یمن و بحرین را مورد بررسی قرار دادند و ضمن تایید مخاطرات تروریسم و افراط گرایی بر صلح و امنیت منطقه و جهان بر راهکار سیاسی در حل بحران‌های منطقه تاکید کردند.

امیرعبداللهیان با اشاره به این که جمهوری اسلامی ایران همواره نسبت به پیامدهای نامطلوب استفاده ابزاری از تروریسم در منطقه هشدار داده است، اضافه کرد که بی‌توجهی و حمایت برخی کشورها شرایط را به سمتی سوق داده است که امروز اتباع بیش از 108 کشور در میان گروه‌های تروریستی موجود سوریه و عراق حضور دارند.

وی افزود: آموزش و تسلیح معارضه معتدل در سوریه خطای جدیدی است که ما را از راه حل سیاسی دورتر خواهد کرد.

معاون وزیر خارجه کشورمان اضافه کرد که جمهوری اسلامی ایران با قدرت در مقابل تروریسم عمل می‌کند، لیکن مبارزه ریشه‌یی با این پدیده شوم، نیازمند مشارکت جمعی و رعایت حقوق بین‌المللی است.

فونت گوتزه نیز با تجلیل از اقدامات موثر جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم، تداوم رایزنی‌های دو کشور را مفید دانست.

مدیرکل سیاسی وزارت امور خارجه آلمان تنها راه حل در سوریه را سیاسی دانست و گفت‌وگوی سوری – سوری را گام مهمی در این خصوص خواند.

دو طرف با اشاره به طرح چهار ماده‌یی جمهوری اسلامی ایران برای حل بحران سوریه بر راهکار سیاسی برای حل مشکل در سوریه، عراق، بحرین و یمن تاکید کردند.

انتهای پیام

کد N664903

وبگردی