آفتاب

ایران حمله تروریستی پاریس را محکوم کرد

ایران حمله تروریستی پاریس را محکوم کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان حمله تروریستی روز چهارشنبه در پاریس را محکوم کرد و هرگونه اقدام تروریستی علیه انسان‌های بی‌گناه را با تعالیم اسلام بیگانه دانست.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مرضیه افخم سوء استفاده از آزادی بیان و تندروی فکری و ترور شخصیت‌های مورد احترام ادیان و ملت‌ها، توهین به ادیان الهی و ارزش‌ها و نمادهای مورد احترام این ادیان را محکوم و غیرقابل قبول دانست.

او در واکنش به حوادث پاریس اظهار کرد: این قبیل رفتارها ادامه موج افراطی‌گری و خشونت طلبی فیزیکی و فکری بی‌سابقه‌ای است که طی یک دهه گذشته در سطح جهان توسعه یافته و متاسفانه به‌دلیل سیاست‌های نادرست و برخوردهای دوگانه در مواجهه با خشونت‌ورزی و افراط‌گری باعث ترویج این قبیل اقدامات و رفتارها شده است.

وی ضمن تاکید مجدد بر ایده رییس جمهوری اسلامی ایران درباره جهان عاری از خشونت و افراط، ابرازامیدواری کرد که رهبران کشورهای جهان با هم فکری و اتخاذ یک سیاست یکپارچه و پرهیز از استانداردهای دوگانه، به درمان ریشه‌یی عوامل خشونت‌ورزی و افراطی‌گری بپردازند.

در حمله مسلحانه روز چهارشنبه به دفتر مجله طنز «شارلی ابدو» در پاریس 12 تن کشته شدند. پس از این حمله در فرانسه بالاترین سطح هشدار امنیتی اعلام شد.

این مجله 15 دقیقه قبل از وقوع این عملیات تروریستی اقدام به چاپ کاریکاتوری از ابوبکر البغدادی، رهبر داعش کرده بود. گفته می‌شود، 4 تن از کاریکاتوریست‌های مشهور و سردبیر نشریه در بین قربانیان هستند.

انتهای پیام

کد N664902

وبگردی