آفتاب

صدا و سیما در انعکاس عملکرد دولت منصفانه باشد

صدا و سیما در انعکاس عملکرد دولت منصفانه باشد

تبریز – استاندار آذربایجان شرقی از عدم انعکاس فعالیت های دولت در رسانه ها انتقاد کرد و خواستار عملکرد منصفانه از صدا و سیما و سایر رسانه ها برای اطلاع رسانی کارهای دولت شد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل جبارزاده عصر چهارشنبه در همایش فرمانداران استان تصریح کرد: کارهای دولت انعکاس نمی یابد و این نشانه مظلومیت آن است که یک دلیل آن، نبود ابزار اطلاع رسانی و دلیل دیگر آن شیوه اطلاع رسانی رسانه هاست.

وی با بیان اینکه نباید اجازه دهیم کارهای مثبت دولت در مقابل برخی مشکلات نا دیده گرفته شود، افزود: دهه فجر فرصت مناسبی است تا فرمانداران با تعامل بیشتر با رسانه ها فعالیت های دولت را انعکاس دهند که بدون شک آگاهی از عملکرد مثبت دولت برای مردم هم خوشایند و نوید بخش خواهد بود.

استاندار آذربایجان شرقی  در عین حال یادآور شد: حل مساله هسته ای در اولویت کاری دولت یازدهم قرار دارد و با توجه به این که این موضوع در همه بخش های کشور تاثیرگذار است، لذا دولت عمده تمرکز و انرژی خود را برای مدیریت این موضوع قرار داده و با حل ان بخش عمده ای از مشکلات کشور قابل حل خواهد بود.

دولت را درگیر مسائل داخلی نکنیم

جبارزاده  با تاکید بر اینکه نباید دولت را درگیر مسائل داخلی کنیم، تصریح کرد: درحالیکه تمام تمرکز دولت بر روی مسائل خارجی و مرتفع کردن مشکلات است نتنها نباید دولت را درگیر مسائل داخلی کنیم بلکه باید مسائل کشوری را به نحوی مدیریت کنیم که مشکلی بر مشکلات دولت اضافه نشود.

استاندار آذربایجان شرقی تمامی مسئولان را به وحدت و همدلی دعوت کرد و یادآور شد: امروز دولت در شرایط خاصی قرار دارد و باید این اطمینان را بدهیم که در مسایل داخلی مشکلی نخواهیم داشت.

اظهارنظرهای غیر مرتبطی که دریاچه ارومیه را دچار حاشیه می کند

جبارزاده در بخش دیگری از سخنان خود از اظهارنظرهای افراد غیر مرتبط انتقاد و تصریح کرد: عملیات اجرایی احیای دریاچه ارمیه از سه ماه پیش با بررسی های علمی آغاز شده و این درحالیست که همچنان برخی افراد غیر مرتبط به دلایل مختلف اظهار نظرهایی می کنند که البته جایی برای این حرفها وجود ندارد.

وی در بررسی مشکلات استان و با اشاره به مشکل اسناد املاک شهر میانه گفت: حل مشکل اسناد املاک شهر میانه که از سال های گذشته وجود داشت یک نمونه از کار ویژه است که با پیگیری فرماندار این شهرستان حل شد و این گونه اقدامات باید بیشتر شود.

استاندار آذربایجان شرقی یادآور شد: بخشی از مشکلات استان نیازمند پول و اعتبار ویژه ای نیستند و با اندکی اراده و پیگیری قابل حل هستند که باید فرمانداران در این خصوص اهتمام بیشتری داشته باشند.

جبارزاده همچنین با طرح موضوع مسکن مهر اظهار داشت: مسکن مهر را از دغدغه های مسئولان دولت بوده و این طرح مشکل ناخواسته ای بود که گریبان گیر این دولت شده، اما به هر حال باید ساماندهی شود و از فرمانداران می خواهم که شخصا مدیریت این موضوع را بر عهده بگیرند تا بتوانیم مردم را از بلاتکلیفی نجات دهیم.

جبارزاده با تاکید بر برخورد جدی با سودجویان در این زمینه، گفت: فرمانداران باید با قدرت از منافع مردم دفاع کنند و اجازه ندهند عده ای سودجو، با سرپیچی از تعهدات خود به منافع مردم آسیب بزنند.

جلب رضایتمندی مردم در حوزه سلامت

استاندار آذربایجان شرقی همچنین به اقدامات دولت در حوزه سلامت اشاره کرد و گفت: دولت آبروی خود را در بخش سلامت قرار داده و با وجود مشکلات، هزینه سنگینی را در این بخش متقبل شده که نتیجه آن رضایت مندی مردم بوده است.

وی با بیان این که دولت با وجود مشکلات و تنگناها، توجه ویژه ای به دو مقوله سلامت و امنیت دارد، اظهار کرد: در حوزه امنیت، حفظ ثبات و اقتدار نظام وجهه همت دولت قرار گرفته و امروز دولت جمهوری اسلامی ایران، قوی ترین دولت در منطقه است و همه کشورها به این نتیجه رسیده اند که بدون هماهنگی و نظر ایران هیچ اتفاقی در منطقه به نتیجه نمی رسد.

جبارزاده با بیان این که امروز آذربایجان شرقی جزو امن ترین استان های کشور است، افزود: این موفقیت ثمره وحدت و همدلی مسئولان استان به ویژه اعضای شورای تامین شهرستان هاست که توجه به این امر باید استمرار داشته باشد.

 

کد N664780

وبگردی