آفتاب

مسئول حمله روز گذشته به استانبول مشخص شد

مسئول حمله روز گذشته به استانبول مشخص شد

یک گروه افراطی چپ گرا مسئولیت انفجار دیروز در مقر پلیس در محله سلطان احمد استانبول را به عهده گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اشتاندارد، گروه چپ گرای افراطی موسوم به «جبهه آزادی خلق انقلابی» (DHKP-C)اعلام کرد حمله روز سه شنبه به مقر پلیس در یکی از مناطق توریستی پر رفت و آمد استانبول، عضو این گروه بوده است.

این گروه در پیامی اینترنتی ضمن به عهده گرفتن مسئولیت این انفجار، علت این حمله را انتقام گرفتن از پلیس به دلیل دست داشتن در مرگ نوجوان 15 ساله «برکین الوان» در جریان تظاهرات مارس 2014 در پارک گزی استانبول عنوان کرد.   

این گروه افراطی همچنین انتقادهای تندی را به دولت ترکیه کرده و اعلام کرده آنکارا نیز در این مرگ سهیم بوده و همان دولتی است که از وزیران خلافکار حمایت می کند. در حمله روز گذشته که در نزدیکی مسجد سلطان احمد رخ داد یک مامور پلیس کشته و یک همقطار دیگر وی مجروح شد. هنوز هویت عامل انتحاری این حمله که یک زن بوده، مشخص نشده است.

گفتنی است هفته گذشته نیز یک مرد به سمت پلیس استانبول نارنجک پرتاب کرد که بعدها اعلام شد عضو این گروه بوده است. DHKP-C سال گذشته حمله ای انتحاری را علیه کارکنان سفارت آمریکا در آنکارا ترتیب داد، اقدامی که موجب قرار گرفتن نام این گروه در فهرست سازمان های تروریستی آمریکا و اتحادیه اروپا شد.

کد N664763

وبگردی