آفتاب
بازنشستگان اردنی:

نیروهای مسلح اردن نباید فدای سیاست های آمریکا شوند

نیروهای مسلح اردن نباید فدای سیاست های آمریکا شوند

بازنشستگان اردنی با صدور بیانیه ای از اینکه نیروهای مسلح این کشور در خدمت سیاستهای جنگ طلبانه آمریکا باشند انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه رای الیوم، بازنشستگان نظامی اردن با صدور بیانیه ای از مشارکت اردنی ها در ماموریت های برون مرزی انتقاد کردند.

در این بیانیه آمده است: ما شاهد تناقض در مواضع رسمی هستیم زیرا در حالی که پادشاه از مشارکت در جنگ علیه داعش به همراه آمریکایی ها سخن گفته است اما عبدالله النسور نخست وزیر اردن اعلام کرده است که در ائتلاف بندی های نظامی مشارکت نخواهد کرد.

بازنشستگان اردنی تاکید کردند: تصمیم مشارکت در ائتلاف ضد داعش با متن قانون اساسی مغایر است و گشودن اراضی و پایگاههای نظامی برای نظامیان خارجی ناقض استقلال اردن است.

در این بیانیه آمده است: چرا ترکیه مرزهای خود را با عراق و سوریه برای ورود جنگجویان از همه کشورها گشوده است اما کمکی به ساکنان عین العرب نمی کند؟ داعش و جبهه النصره نوار میان سوریه و اسرائیل را اشغال کرده است چرا اسرائیل حمایت نظامی و استراتژیک از آنها می کند؟ جنگ علیه غزه و برجای گذاشتن 13 هزار کشته و زخمی و ادامه شهرک سازی و عدم به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین آیا تروریسم بین الملی نیست؟ چرا مخالفان سوری در کشورهای مختلف آموزش می بینند و به داخل سوریه ارسال می شوند؟ چرا تعداد آوارگان در اردن رو به افزایش است و بار مضاعفی بر معیشت شهروندان اردنی وارد می کند؟ این سئوالات اتخاذ استراتژی در حفاظت از منافع ملی و وارد نشدن به جنگ ساخته آمریکا را ضروری کرده است.

بازنشستگان اردنی بیان کردند: پس از اینکه استقلال سیاسی و اقتصادی را از دست دادیم ما آماده وارد کردن نیروهای مسلح خود که آخرین موردی که برای حمایت از کرامت و امنیت کشورمان برایمان مانده است نیستیم و نمی خواهیم که نیروهای مسلح قربانی هرج و مرجی که آمریکا به وجود آورده بشوند و ادامه این سیاستها قربانی های بیشتری از اردنی ها می گیرد.

کد N664513

وبگردی