آفتاب
گل محمدی

ارزش کار یک سازمان و نهاد به انتخاب صحیح نیروی انسانی وابسته است

ارزش کار یک سازمان و نهاد به انتخاب صحیح نیروی انسانی وابسته است

همدان- مدیرهسته گزینش آموزش و پرورش استان همدان گفت: ارزش کار یک سازمان و نهاد به انتخاب دقیق و صحیح نیروی انسانی و عملکرد و فعالیت نیروی انسانی انتخاب شده بستگی دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا گل محمدی ظهر چهارشنبه در همایش گزینشگران اداره کل آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به اینکه ۱۵ دیماه سالروز تشکیل هسته گزینش به فرمان امام خمینی (ره) است افزود: ۱۵ دیماه فرصتی برای تجدید میثاق با آرمان های حضرت امام و مقام معظم رهبری و فرصتی برای خود ارزیابی است.

وی ادامه داد: تیزبینی و درک عمیق و نگاه نافذ حضرت امام از اوضاع و احوال بعد از انقلاب و توجه دقیق ایشان به امر جذب نیروی انسانی در نهادها، سازمان ها و ادارات باعث شد تا به موقع دستور تشکیل گزینش را صادر کنند و با دم مسیحایی خود روحی دوباره در کالبد آموزشی دمیدند و دو نعمت بزرگ امنیت و سلامت را به نهاد اداری و آموزشی تقدیم کردند.

گل محمدی همچنین با بیان اینکه گزینش یک جریان جاری و ساری است که از ابتدای خلقت ادم تا به امروز ادامه داشته با تاکید براینکه کشف استعدادهای نیروی انسانی نکته بسیار مهمی است که باید به آن توجه شود، عنوان کرد: اگر ما استعداد ها را درست شناسایی کنیم نیروی انسانی در جای درست خود قرار میگیرد و انجام وظیفه می کند.

مدیرهسته گزینش آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه ارزش کار یک سازمان و نهاد به انتخاب دقیق و صحیح نیروی انسانی و عملکرد و فعالیت نیروی انسانی انتخاب شده بستگی دارد، گفت: زمانی که این دو هدف به درستی انجام شود سازمان ها و نهاد ها به اهداف خود خواهند رسید اما مهمترین عامل در ارزیابی و ارزشیابی، نیروی انسانی متخصص، متعهد و زبده است.

گل محمدی آموزش و پرورش را بزرگترین نهاد فرهنگی با بیشترین مخاطب درکشور زیربنای همه نهاد ها و سازمان ها دانست و افزود: رکن اصلی و نیروی محرکه آموزش و پرورش معلمان هستند.

وی در ادامه با تاکید براینکه کلید تحول و خلاقیت در دستان معلمان است یادآور شد: معلمان باید دارای ویژگی های حسن خلق، خوش رو، امانت داری و غیره باشند و گزینشگران باید در انتخاب معلمان بیشترین دقت و حساسیت را داشته باشند.

وی معلمان را در سعادت دنیوی و اخروی دانش آموزان دخیل دانست و گفت: معلمی کار ظریفی است و عرصه فعالیت آموزش و پرورش که با تعلیم و تربیت دانش آموزان سروکار دارد  با عرصه فعالیت سایر دستگاه ها و نهاد ها قابل قیاس نیست.

مدیرهسته گزینش آموزش و پرورش استان همدان یادآورشد: گزیش آموزش و پرورش همچون گذشته با عقلانیت حول محور اعتدال و عدالت محوری تلاش می کند که مردم را نسبت به نظام جمهوری اسلامی ایران علاقمند کند چراکه تحقق آرمان های حضرت امام خمینی (ره) نیاز به توجه همگانی و اعتقاد راسخ و عمیق نسبت به ارزش های والای حضرت امام و همکاری گزینشگران دارد.

وجود هسته گزینش در همه دستگاه ها اصلی ضروری و غیر قابل انکار است

مسئول گزینش شهرستان بهار نیز در این جلسه به نمایندگی از سایر گزینشگران آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه وجود هسته گزینش در همه دستگاه ها اصلی ضروری و غیر قابل انکار است، گفت: گزینش و انتخاب اصلح برای کارمندان امری ضروری است و این موضوع در همه کشور ها نیز مورد تاکید است.

سید شمس الدین حسینی با اشاره به اینکه براساس قوانین و مصوبات گزینش، تحقیق پایه و اساس گزینش است که توسط نیروهای توانمند، صالح وشاخص شهرستان ها و مناطق صورت می گیرد، افزود: عدم پرداخت حق الزحمه همکاران محقق و گزینشگر پاره وقت از سال ۹۱، استفاده از وسایل نقلیه شخصی یا عمومی با هزینه های شخصی توسط محققان پاره وقت، عدم پرداخت حق ماموریت برای محققان پاره وقت در برخی مناطق، عدم افزایش نرخ حق الزحمه محققان پاره وقت از چندین سال گذشته تا کنون از جمله مشکلات و دغدغه های گزینشگران و محققان پاره وقت است.

وی اظهار داشت: آمادگی خود را برای اجرای منویات مقام معظم رهبری و حرکت در مسیر تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پروش و جذب نیروهای کارآمد، شایسته و خلاق در ابعاد آموزشی و تربیتی اعلام می کنیم و امیدوارم در دولت تدبیر و امید شاهد موفقیت و کارآمدی هرچه بیشتر نهاد گزینش کشور باشیم.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های همدان نیز دراین مراسم ضمن تبریک به مناسبت هفته وحدت و فرا رسیدن سالروز میلاد حضرت محمد(ص) گفت : یکی از مهمترین بخش های گزینش جایی است که گزینشگران فعالیت می کنند.

حجت الاسلام و المسلمين مصطفي رستمي با بیان اینکه وظیفه گزینش انتخاب امانت دارهای امین است، افزود: وظیفه گزینش آموزش و پرورش به دلیل وجود دانش آموزشان کار سخت تری است چرا که بالاترین دارایی خانواده ها فرزندان هستند که در دستان ما به امانت سپرده می شوند.

وی در ادامه با تاکید براینکه گزینشگران باید افراد صالح و شایسته ای را انتخاب کنند، اظهار داشت : غفلت در گزینش افراد صالح از بدترین غفلت هاست.

در پایان این مراسم از گزینشگران برتر آموزش و پرورش استان همدان تجلیل شد.

کد N664431

وبگردی