آفتاب
سخنگوی دولت در جمع خبرنگاران:

تعامل مجلس و دولت برای بودجه مناسب است

تعامل مجلس و دولت برای بودجه مناسب است

احساس می‌کنم قرار است بحث برداشت ۴.۱ میلیارد دلاری ادامه پیدا کند٬ بنابراین ما سکوت می‌کنیم تا در میدانی بازی نکنیم که قرار است این موضوع ادامه پیدا کند.

سخنگوی دولت با اظهار امیدواری به اینکه با همفکری بتوانیم نسبت به تصویب لایحه بودجه سال ۹۴ اقدام کنیم٬ گفت: علاوه بر این٬ به تناسب٬ سلسله نشست‌هایی برگزار می‌شود که شب گذشته نیز جلسه‌ای با تعدادی از نمایندگان محترم در دفتر معاون اول رئیس جمهور داشتیم تا بتوانیم راجع به بحث بودجه نگاه‌های نزدیک به هم داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدباقر نوبخت در خصوص ضرورت تعامل بین دولت و مجلس پیرامون لایحه بودجه سال ۹۴ گفت: خوشبختانه این تعامل مناسبی از دو سمت مجلس و دولت وجود دارد و در حال پیگیری است و مستقیما همه کار‌شناسان دولت به ویژه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی که نماینده دولت در دفاع از لایحه بودجه است در کمیسیون‌های مختلف شرکت می‌کند و در کمیسیون تلفیق هم با حضور نماینده دولت انجام می‌شود.

برگزار جلسه با نمایندگان مجلس در دفتر معاون اول رئیس جمهور

وی گفت: امیدواریم با همفکری بتوانیم نسبت به تصویب لایحه بودجه سال ۹۴ اقدام کنیم علاوه بر این به تناسب سلسله نشست‌هایی برگزار می‌شود شب گذشته نیز جلسه‌ای با تعدادی از نمایندگان محترم در دفتر معاون اول رئیس جمهور داشتیم تا بتوانیم راجع به بحث بودجه نگاه‌های نزدیک به هم داشته باشیم.

سخنگوی دولت در مورد بحث مجدد برداشت از صندوق توسعه ملی که روز گذشته توسط برخی از نمایندگان در مجلس مطرح شد گفت: فکر کردم که با بیانیه مشترکی که در ذیل آن تعدادی از اعضای کمیسیون برنامه وبودجه نیز امضا کردند این مطلب به پایان رسیده است.

وی افزود: اصل این بیانیه نیز عینا توسط برخی سایت‌ها منتشر شد برای همین تصور من این بود که این مسئله تمام شده است. البته بنده نشنیده‌ام که نماینده‌ای چیزی گفته باشد اما در این بیانیه در هیچ کجا مسئله برداشت مطرح نبود من جز آن بیانیه به چیز دیگری استناد نمی‌کنم؛ در آن اشاره شده بود که ۴.۱میلیارد دلار در تاریخ ۲۶ /۱۲/۹۲ از حساب صندوق سند خورد و در ۳۰ فروردین ماه به تاریخ‌‌ همان روزی که این سند به اشتباه خورده بود اصلاح شد و این ۴.۱ میلیارد دلار از منابع فروش نفت بوده است.

نوبخت خاطرنشان کرد: در مصوبه ستاد تدابیر ویژه این اجازه داده شده بود که بعد از اینکه بانک مرکزی این مبلغ را وصول شده تلقی کرد بتواند آن را جابجا کند تا پایه پولی بالا نرود که نهایتا این اقدام نیز انجام نگرفت. اگر قرار است هیچ وقت این مسئله حل نشود٬ بحث دیگری است بنده نیز به کسی اهانت نکردم. معلوم است برخی قصد ادامه این کار را دارند که انشاله مراجع قضایی آن را پیگیری کنند.

اثری از برداشت ۴.۱ میلیارد دلاری در اسناد این صندوق وجود ندارد

وی گفت: ضمن اینکه یک طرف اصلی سند٬ به خود صندوق توسعه ملی مربوط می‌شود٬ باید به اسناد این صندوق دقت کرد که آیا اثری از برداشت ۴.۱ میلیارد دلاری در اسناد این صندوق وجوددارد. من هیچ ظن منفی نسبت به مردان پاکدامن ندارم اما احساس می‌کنم قرار است این بحث ادامه پیدا کند٬ بنابراین ما سکوت می‌کنیم تا در میدانی بازی نکنیم که قرار است این موضوع ادامه پیدا کند.

نوبخت یادآورشد: البته همانطور که اعلام کردیم آنچه که مجلس محترم پیگیری می‌کند وظایف قانونی‌اش است. مجلس گزارشی از دیوان محاسبات شنیده و باید پیگیری کند ما این اقدام مجلس را تایید می‌کنیم.

سخنگوی دولت در مورد بحث امتیازاتی که به واردات برخی کالاهای ترکیه داده می‌شود٬ گفت: بخشی از واردات ما از کشور ترکیه است. قبلا اختلافاتی بین ما و ترک‌ها پیش آمد در این خصوص که آنها می‌آمدند و برای ماشین‌هایشان از گازوئیل ارزان ما استفاده می‌کردند. نهایتا قرار بود که این کار صورت نگیرد برای این کار توافق شد ما نیز بخشی از عوارض را برداریم؛ همچنین مقرر شد مخازن آن‌ها در داخل پلمپ شود٬ اما آن‌ها بر این عقیده بودند که این کار چندین روز زمان می‌برد برای همین در این مورد هم توافق شد. اگر فکر می‌کنید که این امتیاز یا رانتی است که ما به ترکیه می‌دهیم٬ بنده نمی‌دانم.

کد N664299

وبگردی