آفتاب
معاون اول رئیس جمهور:

دولت در برقرای رابطه نزدیك با مجلس اصرار دارد

دولت در برقرای رابطه نزدیك با مجلس اصرار دارد

جهانگیری با بیان اینکه دولت به نقش و جایگاه مجلس شورای اسلامی در عبور از مشکلات و هموار شدن مسیر توسعه ای کشور واقف است گفت: دولت تدبیر و امید اصرار دارد که رابطه ای نزدیک و صمیمانه در همه زمینه ها با مجلس داشته باشد.

در راستای تعامل مثبت و سازنده و همکاری هرچه بیشتر میان دولت و مجلس عصر سه شنبه جلسه ای با حضور جهانگیری معاون اول رییس جمهور، حجت الاسلام ابوترابی و مهندس باهنر نواب رئیس مجلس شورای اسلامی و روسای کمیسیونهای برنامه و بودجه و تلفیق، اقتصاد، صنایع و معادن، کشاورزی و عمران و تعدادی از نمایندگان کمیسیونهای اقتصادی و زیربنایی برگزار شد.

به گزارش ایلنا، معاون اول رییس جمهور با تشکر از عملکرد مجلس شورای اسلامی به ویژه در زمینه تصویب لایحه خروج از رکود و لایحه بودجه سال 93 و نیز بررسی و تصویب سایر لوایح دولت با توجه به کاهش قیمت نفت، هماهنگی و تعامل کامل میان مجلس و دولت را برای مدیریت سنجیده تر وضعیت و حل مشکلات اقتصادی ضروری دانست.

در این جلسه که معاون رئیس جمهور در امور مجلس، وزیر جهاد کشاورزی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، رئیس کل بانک مرکزی و رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی نیز حضور داشتند، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به بیان نظرات و دیدگاه های خود در زمینه های مختلف پرداختند و از دولت به خاطر مدیریت مطلوب منابع و مصارف، مدون نمودن سیاستهای کلی اقتصادی مقاومتی و همچنین کاهش وابستگی بودجه کشور به درآمدهای نفتی قدردانی کردند.

در این نشست حجت الاسلام ابوترابی فرد نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولت یازدهم و مجلس در حوزه اقتصاد، ارتقاء مدیریت کشور و همچنین مسائل کلان سیاسی از زبان مشترکی برخوردار هستند، گفت: امروز دولت و مجلس با نگاه و زبانی مشترک و با اصولی قابل قبول در خصوص مسائل مختلف گفتگو می کنند و این رابطه سرمایه بزرگی است که باید به خوبی از آن استفاده شود.

وی بر لزوم تداوم برگزاری اینگونه جلسات برای دستیابی به تصمیمات مشترک تاکید کرد و از آمادگی نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای همراهی و همکاری هرچه بیشتر با دولت تدبیر و امید خبر داد.

باهنر نایب رییس دوم مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی به مسائل مربوط به بودجه، قانون هدفمندی، یارانه نقدی، بنگاه های اقتصادی و مسکن مهر اشاره و بر لزوم تصمیم گیری مشترک میان دولت و مجلس برای اقدامات اصلاحی در زمینه های مختلف تاکید کرد.

لایحه بودجه سال 94،حمایت از واحدهای تولیدی،کاهش هزینه های جاری دولت، اجرای قانون هدفمندی یارانه ها و چگونگی حذف افراد پردرآمد از دریافت یارانه نقدی، تقویت صندوق توسعه ملی، کاهش بهای نفت، طرح تحول نظام سلامت و سهام عدالت از جمله محورهای اصلی مورد بحث در این جلسه بود که در خصوص آن بحث و تبادل نظر شد و پیشنهاداتی نیز مطرح گردید.

کد N663747

وبگردی