آفتاب

موافقت با پیوستن هزاران نیروی عشایر عراق به ارتش / سفر هیاتی از قبایل الانبار به آمریکا

موافقت با پیوستن هزاران نیروی عشایر عراق به ارتش / سفر هیاتی از قبایل الانبار به آمریکا

همزمان با پیشروی نیروهای پیشمرگ در مناطق مورد مناقشه میان دولت مرکزی عراق با اقلیم کردستان، روزنامه الحیاة از سفر هیاتی از عشایر استان الانبار به آمریکا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری المیادین، نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان عراق اعلام کردند که به پیشرفت‌های چشمگیری در مناطق تحت مناقشه میان دولت با منطقه کردستان دست یافته‌اند.

اقدامی که مجامع امنیتی و سیاسی آن را در پایان دادن به درگیری‌های شمال عراق مهم تلقی کردند.

پیشتر کمیته پیشمرگ‌های عراق اعلام کرده بود که بهار آتی همه مناطق تحت اشغال داعش آزاد خواهند شد.

صلاح فیلی، یکی از مقامات نیروهای پیشمرگ کرد در این خصوص گفت: در صورتی که بر منطقه حساس و اصلی ارتباطی میان تکریت با موصل سلطه پیدا کنیم، راه برای رفت و آمد میان استان صلاح الدین با نینوا گشوده می‌شود.

یعقوب کورکیس عضو کمیته پیشمرگ‌ها در پارلمان کردستان عراق نیز تاکید کرد که پایان آوریل آتی یا بهار آینده درگیری‌ها با داعش پایان خواهد یافت و داعش از تمامی مناطق عراق بیرون رانده می‌شود.

وی گفت: ما به زودی شاهد پیروزی‌هایی چشمگیر در مناطق مختلف به ویژه پس از پیشروی‌های ارتش عراق و نیروهای پیشمرگ خواهیم بود.

از سوی دیگر، روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاة نوشت: هیاتی از قبایل استان الانبار و چهره‌های سرشناس این استان اواسط ماه جاری میلادی با موافقت حیدر العبادی نخست وزیر عراق جهت انجام مذاکرات با مقامات آمریکایی به واشنگتن سفر می‌کند.

بنا به نوشته این روزنامه، سفر هیات مذکور جهت انجام مذاکرات درباره اوضاع شهرهای سنی نشین عراق و جنگ با داعش است.

از سوی دیگر سلیم الجبوری رئیس پارلمان عراق اعلام کرد که با پیوستن هزاران تن از عشایر به ارتش در استان مرزی دیالی و مشارکت آنها برای آزادسازی مناطق مختلف از اشغال داعش موافقت شده است.

الجبوری با بیان این مطلب در نشستی که به بررسی اوضاع استان دیالی اختصاص داده شده بود، تاکید کرد: در دیدارهایی که با سران قبایل دیالی صورت گرفت موافقت شد تا افراد قبایل این استان برای آزادسازی مناطق خود و تامین امنیت خانواده‌های عراقی برای بازگشت به منازلشان مشارکت کنند.

علاوه بر این رئیس اوقاف اهل سنت در جنوب عراق روز سه‌شنبه اعلام کرد که در پی عملیات ترور که اخیرا علمای دینی در استان الزبیر را هدف قرار داده بود، یک عالم دیگر در استان بصره درگذشت و تعداد علمای ترور شده به چهار تن افزایش یافت.

انتهای پیام

کد N663572

وبگردی