آفتاب

مجوز مجلس به دولت برای مشارکت در تاسیس صندوق‌های غیردولتی

مجوز مجلس به دولت برای مشارکت در تاسیس صندوق‌های غیردولتی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دولت اجازه دادند تا در تاسیس صندوق‌های غیردولتی مشارکت و همچنین صندوق‌های دولتی را تقویت کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نمایندگان مجلس در ادامه بررسی جزئیات لایحه رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، ماده الحاقی هفت را به تصویب رساندند.

بر اساس این مصوبه، متن زیر به انتهای تبصره (1) ماده(5) قانون حمایت از شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان و تجاری‌سازی نوآوری‌ها و اختراعات مصوب 5/8/1389 اضافه می‌شود:

به منظور ایجاد زمینه‌های مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی و حمایت کمی و کیفی از فعالیت‌های پژوهشی و فناوری، بالاخص پژوهش‌ها و فناوری کاربردی توسعه‌ای، دولت مجاز است در تأسیس صندوق‌های غیردولتی مشارکت کند و موظف به تقویت صندوق‌های دولتی موجود می‌باشد و باید ترتیبی اتخاذ کند که این صندوق‌ها مجاز به استفاده از وجوه اداره شده دستگاه‌های اجرائی و سود تسهیلات مالی ‌باشند. اساسنامه صندوق جدیدالتأسیس و آیین‌نامه مشارکت بخش دولتی، نظام بانکی و بخش غیردولتی در تأمین منابع مورد نیاز آن جایگاه سازمانی اهداف و وظایف این صندوق‌ها به پیشنهاد مشترک معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور و وزارت علوم و تحقیقات و فناوری حداکثر ظرف یکسال پس از تصویب این قانون به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

همچنین نمایندگان با الحاقی شش را به مراعا گذاشته و برای تصویب بیشتر به کمیسیون بازگرداندند.

در ماده الحاقی 6 آمده است: اعضای هیأت‌ علمی دانشگاه‌های دولتی می‌توانند با موافقت هیأت امنای همان دانشگاه نسبت به تشکیل مؤسسات و شرکت‌های صددرصد خصوصی یا تعاونی دانش‌بنیان اقدام و یا در این مؤسسات و شرکت‌ها مشارکت نمایند. این مؤسسات و شرکتها برای انعقاد قرارداد پژوهشی مستقیم و یا غیرمستقیم با دستگاه‌های اجرائی مشمول قانون راجع به منع مداخله وزرا و نمایندگان مجلسین و کارکنان در معاملات دولتی و کشوری مصوب 2/10/1337 و تغییرات بعدی آن نیستند.

انتهای پیام

کد N663521

وبگردی