آفتاب

اولین انتقاد رسمی عراق از ائتلاف ضد داعش/"اقدامات ائتلاف کمتر از حد انتظار است"

اولین انتقاد رسمی عراق از ائتلاف ضد داعش/"اقدامات ائتلاف کمتر از حد انتظار است"

دولت عراق برای نخستین بار از حملات ائتلاف بین‌المللی ضد داعش در این کشور انتقاد کرد و اقدامات این ائتلاف را ناکافی خواند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، دولت عراق برای اولین بار از زمان آغاز فعالیت ائتلاف ضد داعش انتقادهایی را علیه این گروه و حملاتشان به ویژه به استان الانبار انجام داد.

این انتقادات عراق فردای روزی صورت گرفته که آمریکا اعلام کرد، یگان‌های ارتش عراق را در پایگاه عین الاسد در غرب رمادی آموزش می‌دهد.

سعد الحدیثی سخنگوی دفتر نخست وزیر عراق اعلام کرد: حملات ائتلاف ضد داعش در سطحی که انتظارش می‌رفت نبود و اقداماتی که این ائتلاف تا کنون انجام داده مطابق خواسته‌های دولت عراق نبوده است و این با توجه به تعداد کشورهای شرکت کننده و قدرت‌های نظامی آنها قانع کننده نیست.

الحدیثی گفت: دولت عراق خواهان حمایت بیشتر کشورهای جهان و تسریع در حملات هوایی علیه داعش و افزایش فعالیت‌ها برای حمایت تسلیحاتی و آموزشی از نیروهای مسلح عراق است.

سخنگوی دفتر نخست وزیر عراق در ادامه گفت: مسئولان دولت عراق بارها در دیدارهایشان با مسئولان کشورهای جهان متذکر شده‌اند که عراق خواهان حمایت فعال‌تر است.

حمید الهایس رئیس شورای نجات الانبار نیز در گفتگو با الشرق الاوسط گفت: اقدامات ائتلاف بین‌المللی ضد داعش در حقیقت چه در سطح نظامی و چه آموزشی مضحک است و این ائتلاف در واقع کمک به داعش را بر عهده گرفته و اقداماتش تاثیری ندارد.

انتهای پیام

کد N663508

وبگردی