آفتاب
مسئولان بسیج عشایری به مناسبت هفته وحدت تاکید کردند

اتحاد و وحدت مسلمانان از مبرم‌ترین نیازهاست

اتحاد و وحدت مسلمانان از مبرم‌ترین نیازهاست

مسئول بسیج عشایری استان سیستان و بلوچستان گفت: اتحاد و وحدت مسلمانان از مبرم‌ترین نیازهاست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مسئول بسیج عشایری استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: اتحاد و وحدت از مبرم‌ترین نیازهاست و درد اساسی جهان اسلام همین کینه‌های کهنه میان مردم مسلمان است. دشمن همواره از همین شکاف‌ها سود می جوید از این رو فرقه های اسلامی در عین اختلافاتی که در کلام و فقه و غیره با هم دارند به واسطه مشکلات بیشتری که در میان آنهاست می‌توانند درمقابل دشمنان خطرناک اسلام دست برادری بدهند و جبهه واحدی تشکیل دهند.

رضا بشکار ادامه داد: استان سیستان وبلوچستان از دیرباز دو قوم شیعه و سنی در کنار هم بوده و خواهند بود و همیشه در مقابل بیگانگان و دشمنان اسلام در صف یک واحد قرار داشته است امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یکی از نیازمندیهای جامعه اسلامی حفظ وحدت امت اسلامی با برادران اهل سنت است و در حفظ این وحدت برای نگهداری از اسلام در برابر کفر و قدرت های جهانی یک امر واجب و ضروریست.

وی همچنین بیان کرد: پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم مهاجران و انصار را به میثاق اخوت و عقد برادری فرا خواند و بدین سان بانگ وحدت برای نخستین بار در فضای مدینه طنین افکند. اسلام به عنوان مکتب جامع و جاوید همان گونه که عرصه دعوت خویشتن را به قوم و ملت خاصی محدود نکرده است اتحاد امت اسلامی را در صدر برنامه های سیاسی و اجتماعی خویشتن قرار داده و عقد اخوت دینی را میان فرزندان امت اسلامی جاری کرده است.

به گزارش ایسنا، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج عشایر اردبیل نیز به مناسبت هفته وحدت اظهار کرد: بنیانگذار کبیر انقلاب، امام خمینی 12 تا 17 ربیع الاول را به نام هفته وحدت نامگذاری کردند تا اختلاف عقیده در تاریخ میلاد پیامبر (ص)، عامل پیوند دو فرقه بزرگ اسلامی شود.

سرگرد محرم بنیادی افزود: منظور از وحدت شیعه و سنی کنار گذاشتن مسائل اختلافی و تکیه بر مشترکات و مبنا قرار دادن آنها در تعامل با یکدیگر در مسائل مربوط به جهان اسلام و صحنه بین المللی است؛ به گونه‌ای که مسلمانان فارغ از اختلافات و با پرهیز از تفرقه در مسائل جهان اسلام همسو و هم‌جهت حرکت کنند.

وی نظام جمهوری اسلامی را از حیث مذهبی متکثر برشمرد و یادآور شد: امام خمینی«ره» با نبوغ خویش ابتکار هفته وحدت را خلق کردند و این هفته که مورد وثوق مقام معظم رهبری است، مسئولین نظام اسلامی به اتفاق بر آن تأکید دارند.

همچنین جانشین فرماندهی سپاه عشایر فارس درباره هفته وحدت گفت: هفته وحدت یک موضع‌گیری ضد جنگ نرم که قصد داشت از مولفه مذهب سوء‌استفاده کند و اختلاف مذهب را دست‌مایه تفرقه و اختلاف قرار دهد که با درایت امام این توطئه پاسخ داده شد و امروز شاهدیم که ایام بین دوازده ربیع تا هفدهم ربیع را مسلمانان جهان اقدام به برگزاری جشن و سرور می‌پردازند.

سرهنگ پاسدار عیسی افسری درباره وحدت عشایرشیعه وسنی در استان بیان کرد: در استان فارس نیز همزیستی بسیار خوب ومسالمت آمیزی میان برادران اهل تسنن وشیعه وجود دارد و همین بصیرت باعث شده که دشمن نتواند در صفوف شیعه و سنی رخنه کند و باعث اختلاف شود.

به گزارش ایسنا، سازمان بسیج عشایری اصفهان نیز به مناسبت هفته وحدت بیانیه‌ای صادر کرد که در قسمتی از این بیانیه آمده است: سازمان بسیج عشایری استان اصفهان به نمایندگی از عشایر سه ایل بزرگ بختیاری ، قشقائی و عرب جرقویه ضمن محکوم کردن عاملان جنایت و تفرقه و بدعت یعنی گروه های تکفیری و سلفی و داعش این مزدوران حلقه به گوش و عروسک‌ های خیمه‌شب‌باز آمریکا و صهیونیسم و انگلیس، دستان برادران اهل تسنن خود را به گرمی می فشاریم و با تمسک به رسول اکرم (ص) و قرآن و نماز برای پیروزی نهایی اسلام و نابودی دشمنان دین و سلامتی ولی امر و پیشوای عزیزمان امام خامنه ای ( مد ظله العالی ) دعا می کنیم و هفته وحدت را گرامی می‌داریم.

انتهای پیام

کد N663402

وبگردی