آفتاب
بیست‌وهشتمین کنفرانس وحدت اسلامی

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان: اختلافات سیاسی ریشه در مذهب ندارد

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان: اختلافات سیاسی ریشه در مذهب ندارد

معاون دبیبرکل حزب‌الله لبنان گفت: باید مسئله آزادسازی سرزمین‌های اشغالی را در اولویت برنامه‌هایمان قرار دهیم.

معاون دبیبرکل حزب‌الله لبنان گفت: باید مسئله آزادسازی سرزمین‌های اشغالی را در اولویت برنامه‌هایمان قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نعیم قاسم در مراسم افتتاحیه بیست‌وهشتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با عنوان "امت واحده اسلامی؛ چالش‌ها و راهکارها" گفت: ترویج انگیزه‌های مذهبی بر اساس اختلافات سیاسی شکل گرفته است. به معنای آن که بوق‌های تبلیغاتی و برخی از علما به دنبال تفسیر اختلافات سیاسی به اختلافات دینی و مذهبی هستند در حالی که این اتفاقات ریشه در مذهب ندارد.

وی ادامه داد: باید به ملت‌ها توضیح دهیم که اختلافات سیاسی ریشه در مذهب ندارد. البته برخی هم کارشان این است که اگر وحدت وجود نداشته باشد احساس آرامش می‌کنند.

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان خاطرنشان کرد: برخی از عالمان مذهبی که در قانع کردن مردم ناتوان هستند به دنبال فتنه‌انگیزی می‌روند.

نعیم قاسم افزود: برخورد با طرح آمریکا برای ورود به کشورهای اسلامی، مسئله فلسطین و حضور رژیم اسرائیل در این کشور و مسئله‌ گروهک‌های تروریستی سه مسأله مهم است که باید به آن توجه کنیم. در مسأله اول موضع ایران در اشغالگری عراق و افغانستان توسط آمریکا و اختلافات عربستان و قطر یا مصر و ترکیه اختلافات سیاسی است.

وی با اشاره به اتفاقات بحرین گفت: آنچه در بحرین در حال وقوع است، عدالت‌خواهی ملت است که مردم به دنبال آن هستند افرادی را در مجلس داشته باشند که در قانون‌گذاری برای آن کشور نقش داشته باشند. حدود 4 سال است که مردم بحرین از راه مسالمت‌آمیز مبارزه می‌کنند اما متأسفانه حاکمان نسبت به این مسئله بی‌توجه هستند و مردم را سرکوب می‌کنند و اخیراً شاهد دستگیری شیخ علی سلمان هستیم که این کار اشتباه بزرگی است.

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان افزود: آزادسازی سرزمین‌های اشغالی را باید به عنوان اولویت بشناسیم و مسئله آزادسازی را در برنامه‌های خودمان قرار دهیم. ما باید برای آزادسازی فلسطین حول محور مقاومت گردهم آییم.

وی گفت: آزادی فلسطین با کمک بازوی مبارزان قابل تحقق است. برخورد با جریان تکفیری که به دنبال پایمال کردن نشانه‌های اسلامی است بسیار مهم است. برخی می‌گویند تکفیری‌ها تفسیر اشتباهی از اسلام دارند. در حالی که تکفیری‌ها ربطی به سنت و شیعه ندارد. همان‌طور که پیامبر (ص) گفتند وقتی بدعت‌ها زیاد شود علما باید حقایق را به مردم بگویند. این همایش نشان از یکپارچگی امت اسلامی دارد.

نعیم قاسم با بیان این‌که «توجه به حوزه‌های علمیه بسیار مهم و حائز اهمیت است» خاطرنشان کرد: اگر به حوزه‌های علمیه توجه کنیم گام بلندی رو به جلو خواهیم داشت. لزوم پایبندی به منافع ملی در برخورد با قدرت‌های بزرگ مهم است. اگر ما راه‌حل‌ها را پیدا کردیم به این نتیجه خواهیم رسید که اختلافات داخلی به حداقل می‌رسد.

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به برگزاری اینگونه همایش‌ها، گفت: هدف از این نشست‌ها این است که نظراتمان را با یکدیگر تبادل کنیم و باید از این فرصت‌ها بیشترین بهره را ببریم.

وی با اشاره به صحبت‌های امام راحل گفت: ایرانی‌ها و سایر شیعیان در سایر کشورها از تفرقه‌افکنی اجتناب کنند و شایسته است که در نمازهای جماعت اهل سنت نیز شرکت کنند.

انتهای پیام

کد N663321

وبگردی