آفتاب
اجمالی/ رئیس‌جمهور در همایش وحدت اسلامی:

ایران حامی مبارزه با تروریسم از غزه تا پاکستان است

ایران حامی مبارزه با تروریسم از غزه تا پاکستان است

رئیس‌جمهور تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران از ملت‌های مسلمانی که در برابر خشونت، افراط و تروریسم بایستند، حمایت خواهد کرد چه غزه، چه دمشق، چه موصل و چه کردستان و چه افغانستان و پاکستان باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن روحانی رئیس‌جمهور روز چهارشنبه در افتتاحیه بیست و هشتمین همایش بین المللی وحدت اسلامی که در سالن اجلاس سران تهران برگزار شد با بیان اینکه باید اسلام رحمانی، اسلام معتدل و اسلام اعتدال را به جهان معرفی و در برابر افراط و خشونت ایستادگی کنیم، اظهار داشت: باید به دنیا بگوییم اسلام دین افراط و خشونت نیست بلکه دین مماشات و مدارا است و باید در کنار هم قرار بگیریم.

وی افزود: جمهوری اسلامی به عنوان قدرت بزرگ منطقه‌ای جهان اسلام با راهبری رهبر معظم انقلاب هر گروه مسلمان و ملت مسلمانی که در برابر خشونت، افراط و تروریسم بایستد و مبارزه کند حمایت خواهد کرد، چه غزه باشد، چه دمشق باشد، چه موصل باشد، چه کردستان و چه افغانستان و پاکستان باشد.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: جمهوری اسلامی از مسلمانانی که برای آزادی سرزمینشان دربرابر غاصبان می‌جنگند و مبارزه می‌کنند، حمایت و دفاع می‌کند.

روحانی با تاکید بر اینکه دنیای استعمار امروز می‌خواهد با اهانت به اسلام و ایجاد تفرقه در دنیای اسلام بر سرزمین‌های اسلامی حکومت کند، گفت: سرزمین‌های اسلامی از جایگاه‌های استراتژیک جهان امروز است و دنیای استعمار می‌خواهد به راحتی بر این سرزمین‌ها سلطه یابد و منابع دنیای اسلام را غارت کند و با تفرقه و اختلاف بین ما بر ما حکومت کند.

وی اظهار داشت: ما امروز برای منافع خود و منافع دنیای خود و منافع آینده فرزندانمان باید با یکدیگر متحد شویم، از اختلاف دست برداریم، از مسائل کوچک بگذریم، به مسائل و اهداف مهم نگاه کنیم و به یاری دین خدا به پا خیزیم.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: امروز دین خدا از ما می‌خواهد به صحنه بیاییم و در برابر ظالمان، مزدوران و منحرفان ایستادگی کنیم که اگر این کار را انجام دهیم خدا را یاری کرده‌ایم.

این خبر تکمیل می شود.

کد N663221

وبگردی