آفتاب

عفو بین‌الملل هم آزادی فوری علی سلمان را خواستار شد

عفو بین‌الملل هم آزادی فوری علی سلمان را خواستار شد

عفو بین‌الملل از مقامات رژیم آل خلیفه خواست از علی سلمان رفع اتهام کرده و او را فورا آزاد کنند.

عفو بین‌الملل از مقامات رژیم آل خلیفه خواست از علی سلمان رفع اتهام کرده و او را فورا آزاد کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری مرآة البحرین، این سازمان از مقامات آل خلیفه خواست تا اتهامات وارده علیه شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین را هرچه سریعتر لغو کرده و بدون تاخیر وی را آزاد کنند.

پیشتر مقامات بحرینی مدت حبس علی سلمان را جهت انجام تحقیقات بیشتر به 15 روز دیگر تمدید کردند.

عفو بین‌الملل در این بیانیه اعلام کرد که بازداشت علی سلمان و بازخواست وی در حقیقت نقض آشکار حقوق این فعال بحرینی در عرصه آزادی بیان است.

عفو بین‌الملل در ادامه تاکید کرد، در صورت ادامه سرکوب علی سلمان این سازمان علی سلمان را زندانی آزاد بیان به شمار خواهد آورد.

در بیانیه عفو بین‌الملل آمده است: اقدامات اتخاذ شده علیه علی سلمان و محاکمه فعالان دیگر بحرینی به خاطر فعالیت‌های مسالمت آمیزشان در عرصه حقوق بشر و آزادی بیان نشان می‌دهد که تحمل مقامات بحرین در برابر انتقاد و نیز تمایلشان برای ساکت کردن خواسته‌های قانونی مردم کاهش یافته است.

عفو بین‌الملل همچنین برخی اتهامات وارده علیه علی سلمان را برگرفته از اظهارات اخیر وی دانست.

عفو بین‌الملل به تظاهرات مردم بحرین و استفاده نیروهای نظام از گاز اشک آور و گلوله‌های پلاستیکی برای سرکوب تظاهرکنندگان اشاره و تاکید کرد: مقامات بحرینی براساس آنچه گفته می‌شود از اعطای مجوز قانونی به افراد برای تظاهرات مسالمت آمیز ممانعت کردند و این در حقیقت پایمال کردن حقوق اجتماعی است.

عفو بین‌الملل در پایان این بیانیه اعلام کرد که با ارسال نامه‌ای از دادستان بحرین خواسته جزئیات بیشتری را در خصوص اتهامات وارده به علی سلمان ارائه کند اما هنوز پاسخی در این خصوص دریافت نکرده است.

شیخ علی سلمان چندی پیش به اتهامات ساختگی از جمله تحریک برای براندازی نظام توسط نیروهای آل خلیفه بازداشت شد که اقدام موجی از اعتراض‌ها و محکومیت‌های بین‌المللی را در پی داشت.

انتهای پیام

کد N663047

وبگردی