آفتاب

تاکید بر انجام تحقیقات در زمینه حمله به صلحبانان سازمان ملل در دارفور

تاکید بر انجام تحقیقات در زمینه حمله به صلحبانان سازمان ملل در دارفور

نماینده ویژه موقت سازمان ملل در کمیته مشترک سازمان ملل و اتحادیه کشورهای آفریقایی خواستار تحقیقات لازم در رابطه با حمله به صلحبانان سازمان ملل در دارفور شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یو ان نیوز سنتر، کمیته مشترک سازمان ملل و اتحادیه کشورهای آفریقایی در دارفور سودان از دو حمله مجزای افراد مسلح ناشناس به نیروهای صلحبان این کمیته و کشته شدن دو مهاجم خبر داد.

حمله اول در منطقه بورورم بورروم در جنوب دارفور روی داد که بر اثر آن دو مهاجم مسلح کشته شدند. مهاجمین همچنین در حمله دوم در منطقه حبیلا در غرب دارفور موفق شدند تا یک تانکر آب ویکی ازخودروهای این کمیته را به غنیمت بگیرند.

در همین رابطه "آبیودون باشوا" نماینده ویژه موقت سازمان ملل در  کمیته مشترک سازمان ملل و اتحادیه کشورهای آفریقایی در بیانیه ای خواستار تحقیقات مسئولین دولت سودان برای شناسایی عاملین این حمله و مجازات عاملان این حمله شد.

دیوان کیفری بین‌ المللی نیز ضمن انتقاد از عملکرد شورای امنیت از توقف تحقیقات درباره جنایت جنگی در دارفور سودان به دلیل ضعف در عملکرد این نهاد بین المللی برای بازداشت متهمان به جنایت جنگی در دارفور خبر داده است.

کد N663008

وبگردی