آفتاب

شریعتی: اشتیاق رسیدن به نتیجه نباید مانع اتخاذ تصمیمات مدبرانه شود

شریعتی: اشتیاق رسیدن به نتیجه نباید مانع اتخاذ تصمیمات مدبرانه شود

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: نباید امیدواری زیاد و اشتیاق برای رسیدن به نتایج زودهنگام از اتخاذ تصمیمات مدبرانه بکاهد.

سعید شریعتی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ضمن اینکه تدبیر را به معنای عاقبت‌اندیشی و دوراندیشی و نهایت یک کار را دیدن، همچنین آینده‌نگری عنوان کرد، گفت: سیاست غیر از این نیست و با برنامه‌ریزی و آینده‌نگری می‌توان مسیر آینده را به سمت صلاح و ثواب پیش برد.

وی افزود: مدیران سیاسی کشور و کسانی که مسئولیت سیاسی در کشور دارند ناگزیرند که با استفاده از امکاناتی که در اختیار دارند همچنین اجازه‌هایی که قانون و رای مردم به آنها داده است برنامه‌ریزی کنند تا مسیر اداره کشور را به سمت همان صلاحی که گفته شد پیش ببرند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با مورد توجه قرار دادن شعار دولت حسن روحانی در زمان انتخابات با عنوان دولت تدبیر و امید، گفت: انتخاب این شعار از اینجا نشأت گرفت که در هشت سال قبل از ریاست‌جمهوری ایشان جامعه احساس می‌کرد که در اداره امور توسط قوه مجریه و متأثر از آن سایر قوا تدبیر لازم برای اداره کشور وجود ندارد و تصمیمات یک شبه اتخاذ می‌شود.

وی افزود: در دولت گذشته بدون توجه به پیامدها و آثار و نتایج تصمیمات اتخاذ می‌شدند و همه به این موضوع اذعان داشتند که بی‌تدبیری‌های شکل گرفته در دولت قبل به دلیل عدم آینده‌نگری، عدم ثبات و عدم وجود تجربه‌های کافی به چشم می‌خورد و آقای روحانی با لحاظ آنچه که گذشته بود و یک تشخیص درست از خلائی که در کشور وجود داشت، شعار تدبیر و امید را مدنظر قرار داد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: من فکر می‌کنم در مدت زمانی که از دولت آقای روحانی گذشت تمام تلاش‌شان این بوده که از اتخاذ تصمیمات هیجانی و یک‌شبه که ثبات مدیریت کشور را بر هم می‌ریزد و موجب اختلاف بین قوای سه‌گانه و نهادهای اداره‌کننده جامعه می‌شود پرهیز کنند و این خود نشان می‌دهد که عزم زیادی در ایشان و دولت‌شان در راستای بکارگیری تدبیر وجود دارد.

شریعتی با مدنظر قرار دادن بخش دوم شعار دولت روحانی یعنی امید، گفت: لازمه تدبیر وجود صبر و تامل بیشتری است و باید این نکته با اهمیت قلمداد شود که تدبیر زیادی ممکن است از امید بکاهد و امیدواری زیاد و اشتیاق برای رسیدن به نتایج زود هنگام از اتخاذ تصمیمات مدبرانه خواهد کاست و به هر ترتیب لازم است دولت آقای روحانی توازن مطلوب را بین این دو برقرار کند.

انتهای پیام

کد N662992

وبگردی