آفتاب

فیلم/ ضرب و شتم مرگبار یک بی خانمان توسط پلیس آمریکا

فیلم/ ضرب و شتم مرگبار یک بی خانمان توسط پلیس آمریکا

دادگاه رسیدگی کننده به اتهامات نیروهای پلیس کالیفرنیا، فیلم منتشر شده از نحوه قتل یک شهروند بی خانمان را برای اثبات جرم آنها ناکافی می داند.

خبرگزاری مهر-گروه بین الملل: این فیلم حمله چند نیروی پلیس شهر اورنج کانتی واقع در ایالت کالیفرنیا به یک مرد بی خانمان را نشان می دهد. در یکی از شب های جولای 2011 نیروهای پلیس به دلیل وقوع سرقت از یک خودرو در نزدیکی این محل به یک فرد بی خانمان مظنون شده و به وی حمله می کنند.

این فرد که بعدها هویتش «کلی توماس» یک شهروند بی خانمان عنوان می شود از این حرکت وحشیانه پلیس وحشت زده شده و به تقلا می پردازد، اقدامی که موجب شدت عمل بیشتر پلیس می شود، آنها برای آرام کردن مرد پنج بار از شوکر الکتریکی استفاده می کنند.

در صحنه های فیلمبرداری شده توسط یکی از رهگذران دیده می شود که مرد بیچاره به خاطر اینکه در زمان نامناسب در جای نامناسب به سر می برده از نیروهای پلیس عذرخواهی می کند اما دست کم شش پلیس با افتادن به روی این فرد به ضرب و شتم وی می پردازند. در ادامه «کلی توماس» که کاملا بی دفاع است با سردادن فریاد های «پدر! پدر!» کمک می خواهد اما این کار بی فایده است. وی به خاطر ضربات شدیدی که به سرش وارد شده به کما می رود و پنج روز بعد در بیمارستان فوت می کند.

پس از این حادثه تنها دو نفر از این نیروهای پلیس به اتهام قتل به دادگاه فراخوانده می شوند، اما دادگاه هنوز تصمیمی در مورد این پرونده نگرفته است. در دفاع از نیروهای پلیس ادعا می شود فیلم منتشر شده نمی تواند اتهام وارده به نیروهای پلیس را اثبات کند.

کد N662732

وبگردی