آفتاب
حجت الاسلام صدیقی:

ارتباط با آمریکا عامل بیچارگی است/ خطرناک بودن شرایط فرهنگی کشور

ارتباط با آمریکا عامل بیچارگی است/ خطرناک بودن شرایط فرهنگی کشور

قم - امام جمعه موقت تهران گفت: ارتباط با آمریکا و سوءمدیریت ها ما را بیچاره می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام کاظم صدیقی شامگاه سه شنبه در هفدهمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی بهاءالدینی که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به آیاتی از قرآن کریم و روایاتی از ائمه اطهار خطاب به مردم گفت: عمر، عزت و امید به دست خداست، از شرق و غرب نترسید، تحریم ها در روزی را به روی شما نبسته است.

وی گفت: روزی شما در روی زمین نیست که سگ‌های جیره خوار بتوانند آن را تامین کنند اگر شما کلید ایمان و تقوا را در دست بگیرید تمام درهای آسمان و زمین به روی شما باز می‌شود.

امام جمعه موقت تهران گفت: خداوند صریحا رزق شما را به عهده خودش گرفته، چرا منت بیگانه را داشته باشید، چرا هراس داشته باشید که تحریم ها ما را بیچاره کند، این ارتباط با آمریکا و سوءمدیریت ها است که ما را بیچاره می‌کند.

حجت الاسلام صدیقی گفت: اگر فکرتان کار کند و توکل به خدا داشته باشید فقر برطرف می‌شود اما سوء تدبیر و سوء مدیریت تمام دارایی‌های شما را بر باد می‌دهد.

وی با بیان اینکه مدیر و مسئول بد موجب فلج شدن همه امور می شود، اظهار کرد: ملائکه بر ما اشراف دارند و اینها مچ گیری نمی کنند، طعنه نمی زنند و آبروی کسی را نمی برند.

وی در ادامه درباره شخصیت آیت الله بهاءالدینی گفت: آیت الله بهاءالدینی و امثال این بزرگواران کریمانه برخورد می کردند و آبروی کسی را نمی بردند. اینها مثل خورشید همه را زیر بال و پرشان داشتند و نوازش عمومی می کردند.

صدیقی شرایط کنونی فرهنگی کشور را خطرناک دانست و گفت: ماهواره ها و شبکه های جهنمی و موبایل هایی که به اینترنت وصل می شوند مجرای همه مفاسد هستند، آتش جهنم و معصیت همه جا شعله ور است و همه را تهدید می کند.

وی با انتقاد از زندگی های مرفه برخی افراد افزود: زندگی های پرزرق و برق برای عده ای عقده ایجاد می کند.

امام جمعه موقت تهران از آیت الله انصاری شیرازی به عنوان مجاهد دوران و حکیم و عارف کم نظیر یاد کرد و گفت: آیت الله بجهت و آیت الله بهاءالدینی خودشان سرمایه بودند که توانستند روی دیگران تاثیر بگذارند. قم چه سرمایه هایی داشت که قدرشان را ندانستیم.

وی گفت: این بزرگواران مقام شهود دارند و کسی که خدا را شهود کند غیر خدا برای او ارزشی نخواهد داشت.

امام جمعه موقت تهران درباره علاقمندی آیت الله بهاءالدینی به امام راحل و مقام معظم رهبری تصریح کرد: ایشان درباره نظام و ولایت فقیه می فرمودند که نظام همیشه نیاز به یک پرچمدار دارد. بنده درباره مقام معظم رهبری نکته ای از ایشان شنیدم که دلیل بر احترام زائدالوصف ایشان به رهبری است. ایشان زمانی که بیمار شدند فرمود من می دانستم کار من به پزشک نیست اما اینکه به بیمارستان تهران رفتم فقط به خاطر مقام معظم رهبری بود.

کد N662729

وبگردی