آفتاب

حماس جوسازی اسرائیلی‌ها درباره خالد مشعل را تکذیب کرد

حماس جوسازی اسرائیلی‌ها درباره خالد مشعل را تکذیب کرد

حماس اعلام کرد، اخبار منتشره در برخی رسانه‌ها درباره تصمیم خالد مشعل برای ترک دوحه و یا اخراج وی و اقامت در ترکیه به هیچ وجه صحت ندارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حسام بدران، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، در گفت‌وگو با مرکز اطلاع رسانی فلسطین ضمن تکذیب این خبر هدف از آن را جوسازی رسانه‌ای دانست.

بدران گفت: خالد مشعل هم اکنون در دوحه اقامت دارد و هیچ تغییری در محل اقامت وی ایجاد نشده است.

از سوی دیگر، عزت الرشق عضو دفتر سیاسی جنبش حماس نیز به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت که خبر ترک دوحه از سوی خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی حماس بی پایه و اساس است.

خالد قدومی، نماینده جنبش حماس در ایران نیز ضمن تکذیب این گونه اخبار، از رسانه‌ها خواست اصول حرفه‌ای و امانت داری را در کار خبری خود رعایت کنند.

قدومی گفت: خالد مشعل در دوحه است و هیچ گونه تغییری در محل اقامت‌اش ایجاد نشده است. وی تاکید کرد که انتشار این شایعات خبرسازی است و اهداف خاصی را دنبال می‌کند.

دولت رژیم صهیونیستی امروز(سه شنبه) مدعی شد که قطر خالد مشعل را از این کشور اخراج کرده است.

وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی در اقدامی که به منظور جوسازی علیه مقاومت فلسطینی انجام شد با صدور بیانیه‌ای عنوان کرده که از تصمیم قطر برای بیرون کردن خالد مشعل از این کشور و انتقال وی به ترکیه استقبال می‌کند. بنا به ادعای وزارت خارجه اسرائیل این تصمیم قطر پس از فشارهای دیپلماتیک سنگین اسرائیل اتخاذ شده است.

در این بیانیه همچنین آمده است: ما انتظار داریم دولت ترکیه نیز به شیوه‌ای مشابه به طور مسئولانه اقدام کند.

انتهای پیام

کد N662686

وبگردی