آفتاب
در دیدار مشاور امنیت ملی افغانستان

ظریف بر ضرورت همکاری با دولت جدید افغانستان تاکید کرد

ظریف بر ضرورت همکاری با دولت جدید افغانستان تاکید کرد

حنیف اتمر که به دعوت همتای ایرانی خود در تهران به‌سر می‌برد روز سه‌شنبه با حضور در وزارت خارجه با دکتر محمدجواد ظریف دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، وزیر خارجه ایران در این دیدار با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری اخیر افغانستان گفت: نتیجه انتخابات مردمی به تشکیل دولت وحدت ملی انجامید و آن چه با خواست و اراده مردم همراه باشد مورد حمایت و استقبال ما نیز خواهد بود.

ظریف با تاکید بر ضرورت همکاری با دولت جدید افغانستان و رویکرد دولت تدبیر و امید در توسعه مناسبات با همسایگان، آمادگی وزارت خارجه بر شکل‌گیری همکاری‌ها با هدف تحکیم ثبات و امنیت در افغانستان را عنوان و با استقبال از سفر مقامات افغان به کشورمان آن را گامی مهم در پیشبرد برنامه همکاری‌ها برشمرد.

او بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران در گسترش همکاری‌های منطقه‌یی در ابعاد مختلف تاکید کرد.

حنیف اتمر، مشاور امنیت ملی افغانستان نیز در این دیدار مراتب تشکر دولت متبوع خویش را به دلیل دوستی و مودت عمیق در دوران و سال‌های سخت و پر تلاطم افغانستان ابراز و گفت هیچ‌گاه احسان و محبت جمهوری اسلامی ایران را فراموش نمی‌کنیم.

وی افزود: تعمیق مناسبات با ایران در کلیه ابعاد دو جانبه و چند جانبه در اولویت سیاست‌های دولت وحدت ملی بوده و هیچ‌گاه اجازه نخواهیم داد از افغانستان تهدیدی متوجه ایران شود.

اتمر ضمن تجدید دعوت از ظریف برای سفر به افغانستان از تمایل جدی مقامات عالی‌رتبه افغان برای سفر به تهران در آینده نه چندان دور سخن گفت و اظهار امیدواری کرد، موافقت‌نامه جامع همکاری‌ها تدوین و به امضا دو طرف برسد.

مشاور امنیت ملی افغانستان با کلیدی خواندن موقعیت ممتاز کشورمان توسعه همکاری در بخش ترانزیت و تجارت کالا و خدمات و نیز همکاری‌های اقتصادی را مهم ارزیابی و بر ضرورت افزایش همکاری‌ها در حوزه‌هایی چون مقابله با تروریسم و مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد.

انتهای پیام

کد N662676

وبگردی