آفتاب

نخست وزیر عراق خواستار «انقلاب عشایری» علیه داعش شد

نخست وزیر عراق خواستار «انقلاب عشایری» علیه داعش شد

تسنیم نوشت:

نخست‌وزیر عراق با اشاره به اینکه اشخاص فاسد هیچ جایی در ارتش ندارند، گفت: ما برای بازگرداندن شکوه نیروهای مسلح تلاش می‌کنیم.العبادی همچنین در دیدار با استاندار جدید الانبار خواستار انقلاب عشایری علیه داعش شد.

به گزارش  تسنیم به نقل از اسکای نیوز، حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق گفت: اشخاص فاسد هیچ جایی در ارتش ندارند.

وی افزود: ما برای بازگرداندن شکوه نیروهای مسلح تلاش می‌کنیم.

العبادی گفت: ما از سیاستمداران می‌خواهیم که ارتش را علیه تروریسم یاری کنند.

نخست‌وزیر عراق با بیان اینکه ارتش مسئولیت دفاع از مرزها را به عهده دارد افزود: مسئولیت دفاع از مناطق کشور نیز به عهده وزارت کشور است.

همچنین شبکه العربیه گزارش داد: حیدر العبادی، نخست وزیر عراق، بر ضرورت آغاز «انقلاب عشایری» علیه تندرو‌ها در عراق تاکید و به نقش عشایر برای آزادی مناطق خود از دست گروه تروریستی اشاره کرد.

العبادی این اظهارات را در ملاقات خود با «سهیب الراوی» استاندار جدید الانبار در دفتر نخست وزیری بیان کرده است. در این دیدار اوضاع امنیتی استان الانبار و نیز تلاش‌ها برای آزاد سازی مناطق اشغال شده توسط گروه تروریستی داعش بررسی شد.

عبادی در این دیدار بر اهمیت مشارکت عشایر و فرزندان استان الانبار در آزاد سازی مناطق خود از دست گروههای تروریستی تاکید کرد. اشغال برخی از شهرهای سنی نشین عراق باعث مهاجرت شمار زیادی از مردم این مناطق به دیگر شهر‌ها شده است.

نخست وزیر عراق گفت که «نیروهای ما وجب به وجب سرزمین عراق را آزاد خواهند کرد.» وی همچنین بر ضرورت «انقلاب عشایری» به منظور رهایی جامعه عراق از شر این دشمن خارجی، تاکید کرد.

العبادی همچنین گفت که فراهم کردن خدمات برای ساکنان الانبار و آغاز بازسازی مناطق آزاد شده اهمیت دارد.

49261

کد N662635

وبگردی